08 feb. Vasi Rădulescu: strategia care a condus la criza sa de imagine?
Vasi Rădulescu a înțeles ce înseamnă mirajul celebrității și cât de puternic este acesta.
Dorința unei imagini publice pozitive își are rădăcinile și în nevoia noastră de importanță, în timp ce construcția poate fi de multe ori înșelătoare.
Suntem tentați să “mergem după fentă” și să îmbrățișăm ideea senzaționalului! Drumul spre succes este sigur mai rapid, astfel că pierdem de obicei din vedere posibilele consecințe.
Zilele trecute Internetul românesc a fost serios dominat de un conflict între Marian Godină și Vasi Rădulescu, pe motiv că cel din urmă ar fi plagiat anumite texte de pe propriul Website.
Cum subiectul “plagiat” este fierbinte, comunitatea a sărit puternic în sus.
În acest articol mi-am propus să exprim, dintr-o perspectivă personală, motivele care au condus la această reacție agresivă a opiniei publice.
Plagiatul, o problemă reală
Plagiatul a ajuns vedetă în rândul politicianului român. Un prieten de nădejde al cărui unic scop este de a demonstra “competențele indiscutabile” ale aleșilor noștri.
Cred că în rândul acestora există percepția că doar un fraier și-ar scrie singur lucrarea de doctorat.
Astfel că un nou scandal de plagiat nu avea cum să treacă neobservat, mai ales că și următoarele motive au contribuit intr-o foarte mare măsură.
Mai mult decât atât, chiar Vasi Rădulescu se lăuda, în urmă cu ceva ani, cu originalitatea lucrărilor sale.
Strategia lui Vasi Rădulescu
Strategia lui Vasi Rădulescu s-a bazat mult pe aroganță și agresivitate. Sigur, a atras atenția. A mișcat masele si a creat comunități.
Dar în același timp a creat și antipatii. A reușit o anumită polarizare, utilă mai degrabă în mediul politic. Multe subiecte discutate în spațiul public de Vasi Rădulescu au fost tratate cu o superioritate care a deranjat.
Sfatul meu este să aveți mare grijă când vă construiți imaginea pe pilonii mai sus menționați. Căderea, cum am văzut, nu a fost neaparat ușoară.
Setarea așteptărilor, o altă problemă pentru Vasi Rădulescu
Cum s-a întâmplat și cu mulți politicieni mai tineri din diferite partide, atitudinea arogantă a condus la așteptări mari din partea propriilor următori. Și nu numai.
O simplă regulă ne spune că atunci când Așteptările sunt mari, dezamăgirile sunt pe măsură.
“Walk The talk” este un concept ce nu are voie să lipsească din strategia de PR a unui lider, mai ales într-un context în care Internetul, nu doar că ține minte tot, dar a și devenit principalul vehicul al informațiilor negative.
În concluzie…
Construirea unei imagini nu este ceva ce putem face “după ureche”. Este foarte ușor să pierdem contactul cu realitatea, ușor îmbătați de o celebritate apărută mai degrabă peste noapte.
Aspecte precum autenticitate, un mesaj clar sau alinierea faptelor cu vorbele nu trebuie să lipsească atunci când decidem să facem un pas în față.
Și încă ceva… indiferent de abordarea aleasă, riscurile există. Este bine să avem și un plan de reacție pentru eventuale crize de imagine.