Țigările din Jumbo - Analiză | Radu Turcescu | Consultant | Strategist
16626
post-template-default,single,single-post,postid-16626,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

[ Analiză ] : Țigările din Jumbo și reacția publicului

Țigările din Jumbo reprezintă dovada perfectă că o criză poate izbucni din ORICE. Fiecare întâlnire despre pregătire și prevenție începe cu această frază : O criză poate izbucni din orice. 

Despre criza de PR din Jumbo poți citi aici. 

Acest articol reprezintă o analiză a situației și a modului în care a perceput opinia publică vânzarea acelor țigări. 

S-a pus mult accentul pe faptul că un copil ar putea înghiți părți din țigara respectivă. Lucru total adevărat, dar aplicabil pentru orice jucărie. 

Situația ”Țigările din Jumbo” a atins o altă problemă : formarea obiceiului de a fuma. Practic, o țigară care se aprinde, chiar ea și de jucărie, poate stârni curiozitatea. Și o joacă se poate transforma rapid într-un comportament. Mai ales că discutăm despre o vârstă fragedă. 

Reacția publicului a avut la bază o serie de emoții negative ce se pot transforma oricând în comportament. Cum spuneam în analiza despre merele din Lidl, orice situație nerezolvată este precum o scamă și poate reveni când ne așteptăm mai puțin. 

Dar revenind la analiza situației ”Țigările din Jumbo”, este crucial să înțelegem ce au simțit oamenii. Este foarte important să fim foarte atenți la emoțiile care au generat aceste reacții și la motivele nemulțumirilor. 

Și ceea ce au simțit ei a fost nemulțumire, furie, supărare. Cum este posibil ca într-un magazin să fie vândute astfel de produse. Când oamenii și legile luptă împotriva fumatului, în magazine se pot cumpăra țigări de jucărie care imită perfect originalul. 

Contextul nu simplifică deloc situația : în fiecare lună asistăm la cel puțin o criză legată de ce se cumpără din magazine. Criza cuburilor de gheață și criza somonului vopsit ( la care am participat și despre care poți citi aici și aici ) sunt doar câteva exemple. 

Astfel, persistă ideea conform căreia nu mai știi ce cumperi din magazine. 

Mai mult decât atât, există și implicarea copiilor. Și orice situație, cât de mică, este amplificată de prezența copiilor. 

Într- o criză de imagine, strategia aleasă are un singur rol : de a calma acele emoții negative. Din această cauză este important să înțelegem ce s-a întâmplat. Este imposibil să rezolvăm ceva ce nu conștientizăm. Evident, presiunea medicatică se va opri. Dar întrebarea care trebuie pusă este : am reușit să liniștim oamenii și să eliminăm îndoiala și emoțiile negative ? 

”Țigările din Jumbo” reprezintă dovada clară că o criză poate izbucni din orice. Și pentru că orice poate fi interpretat, emoțiile pe care le generăm în rândul publicului relevant joacă un rol aproape decisiv. Și să nu uităm că emoțiile negative generază mult mai rapid reacții negative decât reușesc emoțiile pozitive să genereze acțiuni pozitive. Să nu uităm că veștile rele circulă repede, mult mai repede decât cele pozitive. Și, din nou, să nu uităm că oamenii uită mult mai greu evenimentele nefericite decât cele fericite.
Da, acest incident se va liniști mediatic. Dar această aparentă liniște, va rezolva percepția opiniei publice ?

 

Vrei sa lucrezi cu mine ca si consultant strategic ? Exista doua variante simple : 

Exista in istorie o serie de organizatii care au fost lovite atat de rau de crize de imagine incat cu greu si-au revenit. Am creat un program online despre acele organizatii si despre modul in care au gestionat situatia. Il poti accesa aici.

Dupa cum bine stii, ofer consultanta strategica de imagine. Cel mai accesat serviciu, cel mai simplu de folosit…este serviciul de consiliere simpla in sistem de retentie. Te invit sa arunci o privire aici si sa imi scrii in cazul doresti sa te inscrii in program. Perioada minima este de 3 luni.

De asemenea, dacă ai o criză de imagine, dacă dorești să te pregătești pentru eventuale crize sau dacă ai nevoie de o strategie pentru a schimba percepția, te rog să arunci o privire aici.

 

Foto