[ Analiză ] : Situația bărbatului dispărut în Istanbul

Un domn din Ploiești a dispărut în Istanbul, în timp ce vizita unul dintre palatele orașului. Acesta era în vacanță alături de familie. 

Autoritățile din Turcia au început o anchetă, dar fără rezultat. Bărbatul dispărut în Istanbul este, încă, de negăsit. 

Cum era de așteptat, atenția s-a îndreptat și spre agenția de turism care a organizat excursia și care însoțea grupul în Instanbul. Conform reprezentantului agenției, bărbatul ar fi fost căutat pe toate străzile și străduțele, pentru ca ulterior să fie contactate autoritățile. Pur și simplu a dispărut în Istanbul. 

Câteva perspective : 

  1. Deoarece bărbatul încă nu a fost găsit, familia se gândește la ce e mai rău. Se discută inclusiv de răpire, în timp ce locația geografică contribuie decisiv la aceste ipoteze negative. Cum este posibil ca un bărbat să dispară, pur și simplu, în timp ce vizita un punct de interes turistic din Istanbul ? De ce nu a fost gasit inca de autoritati ? Cat de sigure sunt destinatiile in Turcia ? Acestea reprezintă doar o parte dintre întrebările care și-au făcut loc în mintea familiei, dar și a simplilor privitori. 
  2. Contextul nu ajută nici el foarte mult : Este încă o poveste cu semne de întrebare despre agențiile de turism. Și aici chiar am avut de toate : faliment, fraude, păcăleli, sinucideri etc. Și acum dispariție. Incidentul nu va bloca acest tip de activitate, dar este suficient de puternic încât să ridice încă un semn de îndoială cu privire la modul în care agențiile își organizează activitățile. 
  3. Aceste îndoieli și semne de întrebare influeanțează și agenția care a organizat această excursie. Contează prea puțin dacă a fost sau nu vina agenției. Un bărbat a dispărut chiar ”de sub nasul lor”. Și cred că acest incident se poate încadra la evenimentele care pot ridica mari semne de întrebare : să organizezi o excursie și să te întorci cu turiști lipsă. 

Problema constă în emoție

Situația bărbatului dispărut în Istanbul nu este o situație ușoară pentru agenția în cauză sau pentru întreg domeniul de activitate. Ok, nu este vina lor. Dar contează atât de mult a cui este vina  ? Emoțional vorbind, oamenii vor cataloga negativ situația și, implicit, agenția. Îndoiala a fost plasată și oamenii își vor pune semne de întrebare. Din acelea negative care nu fac bine nici industriei și nici companiei în sine. Brusc, își vor aminti de alte povești negative despre agenții, își vor aminti de orice mică eroare din trecut, în timp ce viitoarele incidente negative vor căpăta o altă dimensiune. 

Ce e de făcut într-un astfel de moment ? Hmm… 2 lucruri : 

  1. În primul rând, este important ca orice apariție, orice poziție sau declarație să calmeze emoțiile negative. Să calmeze temerile și reticența. Situația bărbatului pierdut în Istanbul poate fi începutul unei perioade dificile și ar fi păcat ca toată munca depusă până în prezent să sufere. 
  2. În al doilea rând, orice organizație trebuie să fie pregătită pentru astfel de situații. Măcar la nivel de conștientizare a faptului că se poate întâmpla. Tocmai din această cauză am creat un program de Introducere în Crisis Management. Acest program conține 3 workshop-uri și 3 conștientizări care te vor ajuta să îți privești diferit organizația. Detalii poți găsi aici. 

 

Foto



Sună-mă acum !