Și dacă Internetul îți poate distruge imaginea ?

Unul dintre pericolele reale pentru imagine este Internetul.

Scandalurile parcărilor din Lidl ( primul incident și al al doilea incident ) nu ar fi fost atât de “intense” dacă Internetul nu ar fi existat.

Internetul a schimbat regulile jocului și probleme reale de imagine pot izbucni sau pot fi întreținute pe internet. Astfel, mulți executivi au experimentat sau se așteaptă să experimenteze crize de PR în viitorul apropiat. Poți citi câteva statistici aici.


Practic, din cauza Internetului, nu știm când o criză va izbucni, care vor fi consecințele și cât de intens se va manifesta. 

Iată câteva perspective :
  1. O criză poate izbunci mult mai ușor pe Social Media. Orice postare ce atinge un punct sensibil se poate transforma într-un real dezastru de PR. Vezi situația Agricola. Social Media parcă a fost creată pentru știri negative sau sensibile.
  2. O criză de PR poate avea o durată mai lungă de timp în Social Media. Dacă în presa tradițională, viteza contează și jurnaliștii trec relativ repede la subiectul următor, nu același lucru se poate spune despre Social Media. Din contră. Cu cât o criză se “bucură” de mai multe comentarii și distribuiri, cu atât va rămâne mai mult timp în atenția opiniei publice.
  3. Căutările pe Google reprezintă o problemă reală. Uneori, anumite rezultate negative ( articole, comentarii, știri ) chiar nu vor dispărea.
  4. Internetul a oferit tuturor o voce. Astfel, cu cât subiectul este mai interesant / are conotație negativă, cu atât vor comenta mai mulți oameni. Și ne întoarcem la punctul 2. Cu cât vor comenta mai mulți oameni, cu atât Știrea negativă va fi văzută de mai mulți oameni. Și tot așa…

 

Fiecare dintre cele 4 perspective vin să susțină ce am spus mai sus. Ne confruntăm cu un “mare necunoscut”.

Cum poți elimina cunoscutul ?
  1. Un prim pas ar fi să conștientizezi potențialele crize de imagine ce pot lovi compania pe care o conduci.
  2. Evident, este important să cunoști tactici de gestionare a crizelor identificate. Și nu, gestionarea reputației nu trebuie lăsată doar în grija departamentului de comunicare. Aceasta ar fi o mare, mare greșeală.
  3. Imaginea ta, ca lider de companie, trebuie să fie impecabilă…anterior izbucnirii crizei. Astfel, în momentul în care va trebui să oferi explicații, încrederea va fi deja construită.
  4. Să apelezi la un consultant specializat în momentul în care simți că ai avea nevoie de ajutor. Nimeni nu le știe și nici nu trebuie să le știe pe toate.

 

CUM TE POT AJUTA ?

Din calitate de consultant strategic de PR, te pot ajuta să influențezi opinia publică și să :

 

Aruncă o privire pe fiecare dintre link-urile de mai sus și hai să povestim. Intră pe raduturcescu.ro și programează o sesiune de consultanță gratuită.

Permanent alături de tine,

Radu

 


Foto



Sună-mă acum !