Consultanță

Sfatul săptămânii : Tratează comunicarea drept un instrument

Comunicarea nu reprezintă un capăt de drum. Comunicarea ar trebui privită, în primul rând, ca un instrument ce ne ajută să atingem anumite obiective.

Analizând gestionarea unor crize de imagine celebre ( atât internaționale, cât și din România ), nu am putut să nu observ un aspect periculos : oamenii erau mai preocupați de a comunica și prea puțin atenți la ce comunică. Problema este simplă: dacă nu alegem mesajele potrivite, nu vom putea proteja reputația, nu vom putea transmite încredere și nu vom putea influența percepțiile negative formate.

Valabil și pentru momentele în care ne propunem să construim o imagine mai bună. Considerăm că este important să oferim un interviu în presă, dar punem prea puțin accent pe calitatea mesajului sau pe modul în care sunt privite anumite decizii.

 

Comunicarea este doar un instrument

Comunicarea nu este un capăt de linie. Sau, simplu spus, secretul constă în a alege mesajele și acțiunile potrivite. Degeaba oferim interviuri, vorbim la evenimente sau postăm în Social Media dacă nu alegem strategia și mesajele potrivite.

Este ca atunci când ieșim la o primă întâlnire cu un domn sau o domnișoară. Riscul de a se transforma într-o experiență plictisitoare crește dacă nu avem subiecte comune. Evident, regula se păstrează și dacă relația devine serioasă.

 

Cum ne pot ajuta mesajele corecte ?

Există o serie de beneficii “provocate” de mesajele corecte. Ultimii 4 ani i-am petrecut analizând care sunt aceste beneficii, grupându-le în 3 categorii mari.

Aceste beneficii vin întotdeauna la pachet și se pot manifesta în diferite moduri.

De exemplu, un client de-al meu primește constant mesaje de apreciere sau mesaje în care este rugat să ajute, să se implice în proiecte specifice domeniului său de activitate. Totul a pornit de la câteva interviuri în presă și de la constantele postări pe LinkedIn.

Mesajele potrivite au conduc către cele 3 categorii de beneficii, care au încurajat oamenii să îl contacteze.

 

Pozitionarea drept lider

Prin definiție, oamenii caută lideri pe care să îi urmeze. Suntem animale sociale, instinctul gregar fiind unul dintre cele mai dezvoltate instincte ale noastre. Astfel, oamenii se uită după acele persoane pe care să le urmeze.

Cum realizăm acest lucru ? Și prin mesajele potrivite.

 

Capacitatea de a transmite încredere

Într-o lume incertă, oamenii caută siguranță, caută oameni care transmit încredere și care pot transmite : Este ok, sunt alături de tine.

Mai mult decât atât, nevoia de certitudine este o nevoie primară, oamenii alergând o viață pentru a o atinge.

Cum putem realiza acest lucru ? Din nou, și prin mesajele potrivite.

 

Influențarea percepțiilor

Influențarea percepțiilor joacă un rol esențial, în special în crize de imagine, când oamenii își construiesc păreri negative despre noi. Scopul comunicării va fi de a influența aceste percepții, de a readuce încrederea în mintea oamenilor.

Cum realizăm acest lucru ? Și prin mesajele potrivite.

 

Comunicarea reprezintă un instrument și trebuie tratată ca atare. În crizele de imagine, comunicarea poate face diferența dintre succes și dezastru. Și totul pornește de la analiza emoțiilor publicului relevant.

Orice facem și spunem poate fi interpretat, imaginea fiind puternic influențată de aceste aspecte.

 

Cum și ce analizăm într-o criză de imagine

Este important să înțelegem modul în care o criză poate izbucni și se poate dezvolta. Acest lucru ne va ajuta să evităm multe dintre crize, dar și să depășim cu succes dezastrele de PR.

Am creat un program care pregătește resursa umană din această perspectivă : care sunt crizele specifice companiei și de ce izbucnesc, cum le putem evita și cum le putem depăși cu succes.

Introducere În Crisis Management este un program de 30 de zile, ce poate fi ușor implementat în compania pe care o conduci. Aruncă o privire peste program și îți propun să bem o cafea pentru a detalia beneficiile concrete.

De asemenea, te invit să mă urmărești pe LinkedIn, unde postez frecvent sfaturi, video-uri și soluții punctuale.

 

Radu Turcescu



Sună-mă acum !