Secretul care va proteja reputația

Secretul care va proteja reputația

Povesteam ieri cu un fost client despre elementul cheie care va proteja reputația :

Radu, dacă ar fi să alegi un element-cheie care ne va ajuta să protejăm reputația, care ar fi acela ?

Nu am stat prea mult pe gânduri și am răspuns direct : conștientizarea.

Din punctul meu de vedere, creșterea nivelului de conștientizare ( ce reprezintă 50% din pregătirea resursei umane ) joacă un rol crucial în protejarea reputației. De ce ? Dacă nu reușim să conștientizăm ce poate merge rău, cum ne putem pregăti ? Cum putem evita anumite aspecte negative ?

 

Conștientizarea, secretul care îți va proteja reputația

Cât de pregătiți sunt oamenii cheie din companie cu privire la riscurile reputaționale ? Cât de conștienți sunt de ce poate merge rău ? Cât de preocupați sunt de protejarea reputației ?

Dacă încă nu ai răspuns la aceste întrebări, îți recomand să o faci cât mai repede. O criză de imagine poate izbucni oricând și orice întârziere poate conduce la serioase probleme reputaționale.

 

3 conștientizări care vor proteja reputația :

  1. Riscurile reputaționale : ce poate merge rău, ce tip de crize ne pot lovi, cât de expuși suntem acestor riscuri.
  2. Rolul resursei umane în evitarea crizelor de imagine : Ce putem schimba în comportamentul nostru / în procedurile noastre pentru a proteja reputația
  3. Rolul resursei umane în gestionarea crizelor de imagine : Cât de pregătiți suntem pentru gestionarea unei crize de imagine și protejarea reputației. Și da, gestionarea unei crize de imagine implică acțiuni ale resursei umane ( neincluzând aici departamentul de comunicare / PR / … )

 

Pentru a proteja reputația în mod corect, nu este suficient să plecăm de la ideea : ”Sigur, știm că există riscuri…”

Este important să intrăm mult mai mult în detalii, să creștem nivelul de conștientizare suficient de mult încât oamenii-cheie din companie să interiorizeze cele 3 conștientizări.

 

Cum putem crește nivelul de conștientizare ?

Există câțiva pași simpli : 

  1. Este important să avem o listă cu tot ce poate merge rău, cu potențialele crize de imagine ce ne pot lovi compania.
  2. Este important să analizăm cauzele fiecărei crize.
  3. Este important să implementăm acțiuni care ne vor ajuta să evităm parte dintre crize și să ne pregătim pentru cele ce nu pot fi evitate.

Pentru a proteja reputația, acest proces trebuie repetat cel puțin o dată pe an.

 

În cadrul programului ”Introducere În Crisis Management”, punem un accent deosebit pe creșterea nivelului de conștientizare. Dacă protejarea reputației reprezintă o preocupare pentru voi, putem discuta despre modul în care putem implementa acest program împreună. Îmi poți scrie pe email ( radu.turcescu@icloud.com ) sau pe LinkedIn și programăm o întâlnire.

 

Secretul care va proteja reputația

Secretul care va proteja reputația

 

Radu Turcescu

 

Foto



Sună-mă acum !