Scenariile pentru gestionarea unei crize sunt total inutile !

Discut cu mulți lideri companii despre reputație și, când vine vorba despre pregătirea resursei umane în acest sens, răspunsul lor este ”Radu, avem astfel de scenarii de la grup…”

Până aici toate bune și frumoase, este bine de observat cum organizațiile pun accent pe pregătirea crizelor de imagine. În același timp, aceste scenarii sunt total inutile în situația în care nu sunt implementate la nivelul oamenilor cheie din companie.

 

Pregătirea pentru crize de imagine presupune 2 componente : mindset și abilități

Construirea scenariilor reprezintă, mai mult, un instrument pentru atingerea obiectivelor principale : setarea mindset-ului și abilităților potrivite.

De un lucru putem fi siguri : scenariile scrise frumos pe hârtie, primite de la grup sau construite într-un birou, nu vor atinge cele 2 componente. În cazul unei crize de imagine, oamenii vor avea scenariile în mână și se vor întreba ce pot face cu ele.

 

Este ca în sport

Imaginează-ți că Simona Halep ar intra în teren fără antrenament. Evident, știe perfect ce are de făcut, știe regulile jocului…are la dispoziție toate scenariile posibile și imposibile. Doar că nu se antrenează. Credeți că ar mai câștiga vreun meci ? Cu siguranță, nu.

În crize de imagine este exact la fel : acele scenarii trebuie implementate pentru a construi mindset-ul și abilitățile potrivite. Altfel, în momentele în care chiar contează ( când o criză lovește ), ne vom uita la acele scenarii ca la o problemă complexă de matematică 🙂

 

La modul cel mai serios, pregătește-te

Sfatul săptămânii este simplu : pregătește-te pentru crize de imagine.

Este un sfat extrem de util, pentru care îmi vei mulțumi într-o zi.

Te invit să arunci o privire peste programul ”Introducere În Crisis Management”. Scopul programului este de a pregăti resursa umană pentru gestionarea crizelor de imagine, atingând cele 2 componente importante : mindset și abilități.

 

Radu

 



Sună-mă acum !