Rise Project și-a făcut treaba !

Multe povești în jurul acestor alegeri. Multe declarații, multe emoții, nemulțumiri și satisfacții.

Cum era de așteptat, în cazul anumitor candidați, așteptările nu s-au materializat și în realitate. Mă refer, desigur, la rezultatul obținut de Dan Barna, mai mic decât scorul partidului de la europarlamentare.

Imediat după afișarea primelor rezultate, am asistat la “valul de scuze și acuze”, accentul fiind pus pe modul în care presa ( în special Rise Project ) ar fi afectat scorul lui Dan.

 

Cam asta înseamnă o criză negestionată corect

Despre modul în care a fost gestionată criza, am scris deja aici. Astăzi mi-am propus să analizez puțin situația din perspectiva consecințelor ce pot, oricând, lovi.

De foarte multe, când vorbeam despre gestionarea unei crize de PR, mă loveam de următorul argument : “Poate au gestionat criza prost, dar uite câți clienți au…”

Am purtat această discuție și în cazul KFC, și în cazul lui Dan Barna. Până acum, pe jumătate, s-a dovedit că am avut dreptate.

 

Ce nu înțeleg oamenii

Există un aspect extrem de periculos pe care liderii de companii ( și nu numai ) îl omit când vine vorba de gestionarea crizelor de imagine : nu toate crizele au un impact imediat.

Ce înseamnă acest lucru ? Consecințele unei crize pot lovi când ne așteptăm mai puțin, și diferit. De exemplu, nu este nevoie să scadă numărul de clienți. Se poate modifica doar profilul clientului. Nu este nevoie să scadă numărul de candidați, ci doar să se schimbe profilul. Și lista poate continua. Uneori aceste consecințe “lovesc” imediat, alteori reprezintă rezultatul unui cumul de mici crize.

În cazul lui Dan Barna, consecințele au venit natural, la alegeri. Gestionarea neinspirată nu l-a împiedicat să candideze și nici a condus către o lipsă totală de alegători. Dar a ridicat suficientă îndoială încât să asistăm la scăderea numărului de votanți. Imediat după apariția articolului, campania lui a continuat, susținătorii lui au continuat să îl urmeze. Dar nota de plată a venit.

Sigur, nu doar acest articol a condus la acest rezultat. Dar…cu siguranță gestionarea a influențat multe percepții și decizii.

Problema este că…

…o criză de imagine nu rămâne fără consecințe. Uneori vor fi mai mari, alteori mai mici. Uneori vor întârzia, alteori vor lovi imediat. Oricum ar fi, la un moment dat, neîncrederea oamenilor ne ajunge din urmă și ne va afecta mult mai mult decât am anticipat.

 

Cheia pentru o gestionare corectă este pregătirea

Unde începe gestionarea ? La pregătire !

Cum începe pregătirea ? Prin constientizarea liderului companiei cu privire la importanța protejării reputației. Este atât de simplu : dacă liderul organizației transmite semnalul de alarmă, toată lumea va înțelege importanța pregătirii pentru crize de PR.

Imediat ce această conștientizare are loc, aruncă o privire aici pentru a afla cum să te pregătești pentru crize de PR. Apoi contactează-mă 🙂

Elimină necunoscutul ! Cere ajutor și pregătește-te pentru crize de imagine.

 

Alături de tine,

Radu

 

Foto



Sună-mă acum !