Responsabilitatea și asumarea într-o criză de imagine

Responsabilitatea și asumarea într-o criză de imagine joacă roluri esențiale. Avem responsabilitatea de a oferi cele mai bune servicii și produse ( în special în domeniile sensibile ), la fel cum este important să ne asumăm orice eroare.

 

O poveste aparent banală despre modul în care privim responsabilitatea și asumarea

Am avut o experiență interesantă astăzi ( 1 martie 2019 ). În poza de mai jos, poți citi în detaliu cum reponsabilitatea și asumarea sunt lucruri străine la nivelul societății noastre.

responsabilitatea și asumarea

responsabilitatea și asumarea

 

Din păcate, prea rar conștientizăm responsabilitatea pe care o avem în această lume și, mult mai rar, ne asumăm eventuale erori. Exemplul de mai sus este mai mult decât elocvent. Nicio secundă instructorul auto nu a înțeles că este responsabil pentru siguranța traficului, dar și pentru tânărul său elev. Nu, el avea treabă la centrul de print și atât. Orice altceva era mult mult mai puțin important. Prea puțin important.

Deoarece nu am rezistat și i-am spus, frumos, că nu este ok cum parchează mașina ( în special din perspectiva unui instructor auto ), am asistat la o demonstrație clară de lipsă de asumare. În loc să abordeze situația printr-o atitudine normală, în care să accepte eroare, a venit arogant spre mașina mea, încercând să mă intimideze.

Vi se pare cunoscut ? Acest lucru îl întâlnim în fiecare zi, indiferent de context.

 

Dar cum este în crize de imagine ?

La fel :))

De câte ori ați văzut o reacție care să implice asumarea unei eventuale erori ?

Deși un băiețel de 8 ani își rupsese dinții, reacția complexului de agrement din Nordul Bucureștiului a fost extrem de dură, fără a-și asuma partea de vină în incident.

Deși au fost filmați șoareci în raionul de carne proaspătă, reprezentanții lanțului de magazine nu și-au asumat partea lor de vină în situație.

Deși au tot fost restrase loturi de somon, un producător de pește nu și-a asumat faptul că ar putea fi o problemă și că are o responsabilitate față de consumatori. Puteți analiza știrea aici.

Deși sunt extrem de importante, responsabilitatea și asumarea par a fi omise constant : Dar cum să afirm că a fost vina mea ?? Ce va spune lumea ?? 

Întrebarea este mult mai simplă : Ce va spune lumea când va observa o tentativă de a fugi de responsabilitate și asumare ?

 

Cum putem îmbunătăți aceste aspecte ?

Prin exercițiu. Prin exercițiu. Prin exercițiu. Prin exercițiu. Prin exercițiu. Prin exercițiu……..Prin exercițiu. Prin exercițiu. Prin exercițiu. ……Prin exercițiu. Prin exercițiu. Prin exercițiu. Prin exercițiu. ……Prin exercițiu. Prin exercițiu. Prin exercițiu. …….Prin exercițiu.

Da, acesta este răspunsul. Putem îmbunăți exersând.

 

Există un cadru în care să exersăm ?

Cu siguranță. Introducere În Crisis Management este un program unde vom exersa reponsabilitatea și asumarea. Este un program ce se adresează resursei umane și are ca scop protejarea reputației. Eii..responsabilitatea și asumarea joacă roluri cruciale în procesul de protejare a reputației.

Te invit să arunci o privire pe acest program. Dacă dorești să detaliem, mă poți contacta pe LinkedIn sau pe email ( radu.turcescu@icloud.com ).

 

Radu Turcescu

 

Foto



Sună-mă acum !