Reputația este despre interpretarea celorlalți

Bob Pickard povestea într-un interviu un lucru extrem de interesant : noi nu putem controla reputația, dar ea este influențată de modul în care suntem percepuți de opinia publică.

Un aspect extraordinar de important și foarte, foarte bine subliniat. Oamenii interpretează și orice poate fi interpretat va fi, de cele mai multe ori, interpretat negativ.

 

Analiză, analiză, analiză

Le repet clienților mei în fiecare zi acest lucru, îl postez pe LinkedIn, îl povestesc în conferințe : imaginea și reputație sunt influențate de tot ce facem și spunem.

Rolul meu, ca și consultant, este de a “traduce” clienților următoarele informații : 

  • Contextul oamenilor, ce simt, ce gândesc, interesele lor etc.
  • Modul in care opinia publica va reacționa la anumite acțiuni, decizii sau comunicări.

 

Orice poate fi interpretat

Viziunea noastră despre lume se va schimba în momentul în care conștientizăm că orice poate fi interpretat.

Avem aici câteva exemple extrem de interesante ( culese din experiențe proprii ) :

  • Prezența liderului companiei în spațiul public. O prezență activă, bazată pe o strategie clară și mesaje concrete ( ancorate la publicul țintă ) va fi apreciată si interpretată pozitiv. Pe de altă parte, prezențele extrem de rare care se raportează la 1-2 interviuri în presă despre rezultatele financiare ale companiei nu vor fi interpretate la fel de bine.
  • Comportamentul liderului companiei poate fi decisiv pentru reputația întregii organizații. Prea multe povești negative despre un comportament abuziv va crea o percepție negativă în rândul angajaților și clienților.
  • Comportamentele oamenilor-cheie din companie, care interacționează cu diferite categorii de public vor juca un rol important în modul în care organizația este percepută.
  • Crizele de imagine sau evenimentele nefericite. Incidentele negative pot influența, decisiv, modul în care suntem percepuți de publicul relevant. Unele dintre ele pot fi evitate, dar altele…
  • Modul în care au fost gestionate astfel de incidente. Pentru situațiile ce nu pot fi evitate, modul în care gestionăm o criză de PR va influența increderea oamenilor în noi.
  • Deciziile de business. Orice decizie, orice schimbare.
  • Strategiile de marketing și vânzări. De exemplu, Bigotti a scăzut în ochii mei din momentul în care au început o campanie agresivă de discount-uri online. În general, companiile care vând produse de foarte bună calitate nu se bazează atât de mult pe reduceri.

Și lista poate continua…

 

Ce urmează după interpretare

Fără excepție, după interpretare urmează percepția.

Si după percepție ? Percepția influentează încrederea, iar increderea influentează decizia.

Cu cât oamenii vor primi mai multă “muniție” de interpretat, cu atât vor analiza mai mult și percepția va fi influențată, foarte probabil, negativ.

 

Ce putem face ?

Să fim foarte atenți la ce facem și spunem și să realizăm analize preliminare pentru fiecare schimbare pe care dorim să o implementăm.

În cadrul serviciilor oferite clienților, am creat un abonament de protejare a reputației. În cadrul acestui abonament de 12 luni, sunt alături de tine la fiecare pas, astfel încât să protejezi reputația și să transmiți încredere, în timpuri de pace sau crize de PR.

Scrie-mi și programăm o discuție pentru a povesti despre beneficiile concrete pe care le putem atinge împreună.

De asemenea, dacă dorești să citești și alte articole, te invit să arunci o privire aici.

 

Radu Turcescu



Sună-mă acum !