Reputația este despre emoție

Reputația este despre emoție

Reputația este despre emoție. Ceea ce simt oamenii când se gândesc la noi sau la compania noastră este definitoriu pentru modul în care ne percep.

Din păcate, emoțiile pozitive necesită un efort susținut, un proces de comunicare constant, bazat pe o strategie foarte clară, în timp ce emoțiile negative ne pot ”lovi” într-o clipă. O criză de imagine va genera emoții negative și va afecta în mod serios reputația noastră sau a companiei pe care o conducem.

 

Reputația este despre emoție : un exemplu interesant

Iarna trecută am fost implicat într-o criză de imagine care a afectat un domeniu întreg. Este vorba despre criza somonului cu listeria. Situația în sine, reportajele din mass media, au creat suficient de multe emoții negative încât oamenii să își pună serioase semne de întrebare cu privire la calitatea somonului.

Emoțiile negative au fost atât de puternice încât au afectat și ceilalți producători, neimplicați în criza respectivă. Astfel, în cazul în care te gândești că nu veți fi afectați dacă nu sunteți implicați în scandal, doresc să îți spun că puteți fi afectați fără să vreți.

Gestionarea unei astfel de crize înseamnă, doar, eliminarea sau calmarea emoțiilor neagtive. Evident, nu este atât de simplu de realizat precum este de spus. Dar, foarte pe scurt, gestionarea unei crize de imagine presupune o serie de acțiuni, o serie de mesaje cheie și un plan foarte bine pus la punct.

 

Reputația este despre emoție : acțiune, acțiune, acțiune

Nu degeaba am poziționat „o serie de acțiuni” înaintea mesajelor cheie. Reputația este despre emoție și, când vine vorba despre calmarea emoțiilor, action speak louder than words. Gestionarea corectă a unei crize de imagine nu reprezintă doar o serie de mesaje pe care le distribuim presei sau pe canalele de socializare. Gestionarea corectă a unei crize presupune o serie de acțiuni care să ofere asigurări și liniște. Este o mare diferență între ”Promit că vom face asta, asta și asta” și ”Uitați-vă la noi ! Chiar facem asta, asta și asta”.

Pentru percepția opiniei publice, acțiunea contează mult mai mult. Infinit mai mult. Astfel, dacă planul tău de gestionare a unei crize de imagine se limitează la comunicare, la un comunicat de presă, îți recomand la modul cel mai serios să reanalizezi strategia. În lipsa unor acțiuni concrete, încadrate de mesaje cheie, totul inclus într-o strategie clară, orice formă de comunicare va fi inutilă.

 

Cât de bine înțelegi ce simte publicul ?

Sunt deseori întrebat dacă există o calitate extrem de importantă în PR. Și răspunsul meu este întotdeauna același : Da, există și aceea se numește empatie. Cum am putea calma emoțiile negative ale celorlalți dacă nu înțelegem prin ce trec ? Cum putem să decidem ce facem și spunem pentru a elimina emoțiile negative, dacă nu înțelegem de ce sunt oamenii supărați. O analiză corectă a crizei necesită un nivel ridicat de empatie din partea celor care realizează analiza. Altfel, vom ”rata” obiectivul principal : eliminarea îndoielii.

 

Întrebarea cheie este simplă :

Într-o criză de imagine, ce faci pentru a calma emoțiile negative ?

 

 

Cum te pot ajuta ?

Ce pot face pentru tine ? Care sunt provocările de care te lovești în această perioadă ? Ai o criză de imagine ? Comunicarea internă nu prea funcționează ? Vrei o imagine mai bună sau o reputație mai puternică ?

Scrie-mi, programăm o întâlnire și discutăm beneficii concrete.

 

Radu Turcescu

 

Reputația este despre emoție

Reputația este despre emoție

 

Foto



Sună-mă acum !