Prezenta liderului si perceptia publicului cheie

Te salut,

Exista un subiect extrem de sensibil in mediul de business de astazi : prezenta / absenta liderului organizatiei in spatiul public ( CEO, antreprenor )

Imi petrec marea parte a timpului interactionand cu oameni ce conduc organizatii. Si intalnesc 2 situatii :

  1. Radu, nu ma intereseaza sa ies in fata si sa fiu cunoscut
  2. Radu, sigur…ma intereseaza.. Oricum postez, merg la evenimente, vorbesc despre orice sunt intrebat

Mi-am propus ca in acest articol sa analizez putin cele 2 situatii. Si voi incepe cu prima 🙂

Exista o evidenta reticenta de a iesi in fata, de a construi o imagine, de a avea o relatie cu publicul relevant ( angajati, clienti, parteneri etc. ) : „Radu, nu ma intereseaza sa ies in fata..”

O chestiune de perceptie

Voi incerca sa traduc aceasta fraza : „Pe mine, lider de organizatie, nu ma intereseaza sa ies in fata, sa construiesc o imagine si sa interactionez cu oamenii din jurul companiei.” Intrebarea este : ce parere are publicul de aceasta pozitie ? Pentru ca, din pacate, nu prea mai e vorba de ce vrem noi..cat despre cum percepe publicul nostru deciziile pe care le luam. Intr-o piata extrem de concurentiala, prezenta liderului organizatiei ar putea reprezenta un important punct de diferentiere. At the end of the day, sunt sigur ca multi oameni isi adreseaza intrebarea : De ce sa cumpar de la compania X si nu de la compania Y ? E foarte posibil ca prezenta liderului in spatiul public sa raspunda acestei intrebari.

Dar voi merge si mai departe : e posibil ca opinia publica sa isi formeze o perceptie incorecta / negativa datorita lipsei prezentei liderului organizatiei ? Evident ca este posibil. Pana la urma, e vorba de ce simte publicul..nu de ce credem noi ca este bine sau corect. E posibil ca opinia publica sa isi puna intrebari legate de incredere sau credibilitate in lipsa prezentei liderului organizatiei ? Cu siguranta…relatia se construieste human2human. Iar actiunile noastre trebuie sa creeze emotii pozitive : incredere, liniste, dorinta si lista poate continua.

Din pacate insa, de cele mai multe ori, actiunile noastre creeaza emotii negative : teama, reticenta, neincredere. Toate aceste emotii vor sta la baza relatiei cu publicul relevant. Prin urmare, perceptia despre noi va avea de suferit. Implicit, imaginea noastra va avea de suferit. Si pe acest context, business-ul va avea de suferit. Poate nu maine, poate nu poimaine..dar, cu siguranta, pe termen lung.

O „posibila” criza financiara 

Desi se pare ca ne apropiem de o criza financiara, nu ma refer doar la situatiile globale. E foarte posibil ca organizatia sa treaca prin momente mai dificile din punct de vedere financiar. Ceea ce inseamna ca va fi nevoie de anumite decizii : poate noi produse sau servicii, poate anumite modificari comerciale, poate eliminarea unor produse sau servicii. Acestea sunt doar cateva exemple. Intrebarea importanta este : Intr-o situatie in care organizatia trebuie sa produca schimbari, va avea incredere publicul sa urmeze un lider pe care nu il cunosc ? Cel mai probabil nu… Sau daca o vor face, reticenta nu va lipsi.

O „posibila” criza de imagine 

Se spune ca exista 2 tipuri de organizatii : cele care au trecut printr-o criza si cele care sunt prea tinere pentru a fi trecut printr-o criza. Altfel spus, indiferent de natura companiei, o criza va urma. In acele momente dificile, toata lumea intoarce ochii spre liderul organizatiei. Intrebarea importanta este : Intr-o situatie in care credibilitatea organizatiei are de suferit, cata incredere vor avea oamenii intr-un lider pe care nu il cunosc ?

 

Pornind de la motivele de mai sus, pot concluzia un lucru foarte simplu : un lider de organizatie nu va iesi in fata pentru a sustine vanzarile. Va iesi in fata pentru a proteja organizatia de cel mai mare pericol : emotiile oamenilor.

Oamenii gandesc, oamenii analizeaza, oamenii interpreteaza. Treaba noastra e sa ii ajutam sa aiba cat mai putine lucruri de interpretat.

Aceleasi idei sunt valabile si pentru situatia numarul 2, in care suntem peste tot si vorbim despre toate. In acest mod, oamenii nu isi vor putea construi o perceptie specifica, nu vor intelege mare lucru din ce facem. In consecinta, relatia ( acea „chestie” ce ne ajuta enorm ) nu va exista.

 

Exista in istorie o serie de organizatii care au fost lovite atat de rau de crize de imagine incat cu greu si-au revenit. Am creat un program online despre acele organizatii si despre modul in care au gestionat situatia. Il poti accesa aici.

Dupa cum bine stii, ofer consultanta strategica de imagine. Cel mai accesat serviciu, cel mai simplu de folosit…este serviciul de consiliere simpla in sistem de retentie. Te invit sa arunci o privire aici si sa imi scrii in cazul doresti sa te inscrii in program. Perioada minima este de 3 luni.



Call Now ButtonSună-mă acum !