Pregătirea resursei umane | Radu Turcescu - Reputation Management
16840
post-template-default,single,single-post,postid-16840,single-format-standard,bridge-core-1.0.3,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-18.0.5,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Pregătirea resursei umane pentru protejarea reputației

Când vine vorba de protejarea reputației, pregătirea resursei umane joacă un rol decisiv : oamenii cheie din companie trebuie să știe ce înseamnă și cum poate fi realizată.

 

”Radu, nu este nevoie de pregătirea resursei umane. Avem departamente de comunicare…”

Este una dintre cele mai des întâlnite obiecții când vine vorba despre programul de protejare a reputației, Introducere În Crisis Management.

La o primă analiză, tind să fiu de acord cu acest aspect : dacă tot avem oameni care se pot ocupa de o eventuală criză de imagine, pregătirea resursei umane ar putea deveni inutilă. Din păcate, nu este atât de simplu…

Prin pregătirea resursei umane nu mă refer la a crea experți în Crisis Management. Nicidecum… Fiecare persoană în parte are responsabilitățile sale. Problema apare când, anumite decizii pot duce la o criză de reputație. Pe de altă parte, putem privi și invers situația : o anumită decizie poate conduce către rezolvarea unei crize de imagine.

 

De ce să pregătim oamenii cheie din companie ? Iată 3 motive extrem de puternice :

  • Este important să știm să evităm crize de imagine 

Parte importantă din protejarea reputației o reprezintă evitarea potențialelor crize de imagine. Dar cum ? Pot fi evitate ? Cu siguranță, multe dintre crize pot fi evitate. Să nu uităm că o criză poate izbucni oricând, din orice. Aici putem include erori sau decizii interne. De exemplu, criza somonului vopsit a izbucnit datorită unei decizii de marketing. Criza Wells Fargo a izbucnit datorită unei decizii de management, urmată de decizii neinspirate ale angajaților companiei.

E vorba de conștientizarea riscurilor

Privind din această perspectivă, pregătirea resursei umane devine din ce în ce mai importantă. Este important ca oamenii-cheie să conștientizeze riscurile și să știe cum pot evita parte dintre potențialele crize de imagine. Aici vorbim despre setarea unor mentalități potrivite și despre dezvoltarea unor direcții comportamentale de prevenție.

Sunt sigur că suntem pe aceeași lungime de undă : Gestionarea unei crize de imagine poate fi problematică. Prevenirea unei crize de imagine ( și chiar a intensității acesteia ) este cheia protejării reputației.

 

  • Este important să știm să gestionăm corect crize de imagine 

Unele crize nu pot fi evitate. Pur și simplu sunt lucruri de care nu putem fugi. Aici va intra în rol capacitatea de gestionare a unei crize de imagine.

O strategie bună este formată atât din acțiuni, cât și din cuvinte. Prea des observăm în jur crize de reputație gestionate doar prin simple comunicate de presă sau postări în Social Media. Din păcate, nu este suficient. Oamenii ( care experimentează emoții negative extreme ) au nevoie să vadă ce vom face pentru a rezolva problema. Repet, ce vom face și nu doar ce vom spune.

Gestionarea unei crize de imagine presupune o combinație între departamente / oameni. Avem nevoie de o serie de acțiuni ( ce vor trebui implementate de oameni-cheie din companie ) și de o serie de comunicări ( ce vor fi implementate de oamenii de comunicare ). De exemplu, în criza somonului cu listeria, până la comunicare, a trebuit să ne ocupăm de analize, de igienienizare etc.

Este vorba de timp

Problema este că într-o criză de imagine, timpul zboară mai repede decât de obicei. Fără mentalitatea potrivită, fără abilitățile corecte, acțiunile importante nu vor fi implementate, ratând astfel șansa de a proteja reputația. În acele momente, pur și simplu nu este timp. Pe de altă parte, oamenii de la calitate ( de exemplu ) ar trebui să știe ce e de făcut când compania este acuzată de ceva negativ.

În acest context, are sens ce spun ? Putem fi de acord că pregătirea resursei umane joacă un rol esențial în gestionarea unei crize și în protejarea reputației ?

 

  • Este important să știm cum să transformăm o situație negativă într-una pozitivă 

Dar nu am terminat. Chiar dacă scandalul s-a liniștit, nu am terminat treaba : este important să știm cum să transformăm o situație negativă într-o situație pozitivă. Din nou, aceste decizii vor trebui luate de oamenii-cheie din companie. Din nou, pregătirea resursei umane va face diferența. Cu mentalitățile potrivite, toată lumea va conștientiza ( anterior crizei ) ce este de făcut, ce schimbări pot fi implementate, cum putem transforma o situație negativă într-o situație pozitivă.

 

Pregătirea resursei umane

Introducere În Crisis Management este un program de protejare a reputației prin dezvoltarea resursei umane. Programul se desfășoară pe o perioadă de 30 de zile și presupune 3 workshop-uri interne. Te invit să arunci o privire și să-mi scrii pe email ( radu.turcescu@icloud.com ) sau pe LinkedIn.

 

Pregătirea resursei umane

Pregătirea resursei umane

 

Radu Turcescu