Pregătirea pentru crize de imagine

Sfatul săptămânii : Pregătirea pentru crize de imagine

Pregătirea pentru crize de imagine joacă un rol crucial când vine vorba de protejarea reputației și a companiei.

O criză de imagine poate fi caracterizată prin următoarele idei :

  1. Poate izbucni oricând, din orice.
  2. Poate afecta relația cu publicul relevant ( angajați, clienți, potențiali angajați, potențiali clienți etc. ).
  3. Poate distruge reputația.
  4. Poate schimba în rău profilul angajaților.
  5. Poate schimba în rău profilul clienților.
  6. Consecințele sunt greu de anticipat și pot ”lovi” oricând.
  7. Internetul a schimbat complet regulile jocului, devenind principalul pericol pentru reputație și cel mai rapid ”vehicul” de distribuire a știrilor negative.
  8. Poate distruge orice produs / serviciu, indiferent de calitatea acestuia.

 

Aceste caracteristici ar trebui să sperie orice lider de companie, iar pregătirea pentru crize de imagine devine obligatorie.

Am susținut suficient de multe programe de protejare a reputației și de pregătire pentru crizele de imagine încât să pot spune, cu toată responsabilitatea, următorul lucru : indiferent cât de mult crezi că ești pregătit, vom mai găsi câteva potențiale crize la care nu te-ai gândit.

 

Pregătirea pentru crize de imagine : nu e vorba doar despre scenarii

Pregătirea în sine presupune scenarii și planuri de acțiune. Dar nu este vorba doar despre scenarii.

În primul rând, este vorba de setarea mentalităților potrivite și despre dezvoltarea abilităților corecte. De ce ? Deoarece, de fapt, nicio situație nu seamănă cu alta. Pentru a fi pregătiți pentru crize de imagine, este nevoie să fim pregătiți, în primul rând, la nivel mental. Să interiorizăm ideea de Crisis Management. Să interiorizăm noțiunea până la nivelul culturii organizaționale.

În al doilea rând, este vorba de antrenament. Antrenament practic. Ca la sport.

 

2 componente importante

Cum am spus mai sus, pregătirea pentru crize de imagine nu presupune doar construirea unor scenarii de acțiune. Dezvoltarea mentalităților potrivite și a abilităților corecte ne va ajuta să atingem 2 componente cruciale :

  • Evitarea anumitor crize de imagine
  • Gestionarea celor ce nu pot fi evitate

 

Evitarea

O mentalitate corectă ne va ajuta să evităm multe dintre potențialele crize. Vom analiza mult mai atent deciziile interne, vom fi mult mai conectați la propriile acțiuni, vom putea ”fugi” de crize de imagine. Cu siguranță, indiferent de numărul de scenarii identificate, vor apărea și alte situații pe care nu le-am luat în calcul. Dar cu o mentalitate corectă, vom putea evita chiar și crizele pe care nu le-am luat în calcul. Fain, nu ?

 

Gestionarea

Apoi intervine gestionarea, iar pregătirea pentru crize de imagine presupune dezvoltarea abilităților corecte astfel încât să trecem cu bine peste un dezastru de PR. Oamenii cheie din companie trebuie să știe ce au de făcut în cazul unei crize.  Fiecare va avea rolul său, iar timpul va fi unul dintre principalii dușmani. Panica un alt dușman.

Altfel spus, în lipsa pregătirii, totul se va întâmpla foarte repede, iar panica se va instaura. Unul dintre principalele beneficii pe care le aduc clienților mei este…calmul.

Este important să înțelegem că, în acele momente, presiunea este foarte mare. Nu vom avea timp de gândire, nu vom avea timp să învățăm … Totul trebuie atent pregătit anterior crizei.

 

Un program intern pentru tine

Pentru că pregătirea pentru crize de imagine este obligatorie, am creat un program de dezvoltare a resursei umane : Introducere În Crisis Management.

Voi veni la tine în companie și voi susține 3 workshop-uri cu oamenii cheie din companie. La finalul programului, mentalitățile vor fi create, iar abilitățile dezvoltate. Pentru detalii, te invit să mă contactezi.

De asemenea, te invit să mă urmărești pe LinkedIn 🙂

 

Radu Turcescu

 

Pregătirea pentru crize de imagine

Pregătirea pentru crize de imagine

 

Foto



Sună-mă acum !