04 oct. Povestea întâlnirilor
În urmă cu ceva timp, am avut o întâlnire interesantă cu o persoană din conducerea unei companii din România.
Dacă ar fi să mă întrebe cineva ce tip de întâlniri prefer, aș spune simplu : acele întâlniri în care oamenii se simt bine, glumesc, zâmbesc, sunt deschiși și explică concret motivul întâlnirii.
Discuția respectivă s-a încadrat perfect în tiparul meu de întâlnire ideală. Astfel, am ajuns destul de rapid la motivul întâlnirii :
”Radu, situația noastră stă în felul următor. Birourile din București se subordonează celor din țara de origine. Noi, cei din conducere, avem o imagine destul de bună. Experiența ne ajută. Această imagine ne-a ajutat să ajungem la oameni cheie din diferite companii. Problema e că acei oameni s-au cam terminat și acum ne cam chinuim să construim relații cu potențialii clienți. Ne chinuim să ne obținem întâlniri. Ne chinuim să intrăm în contact cu aceștia. Și aici e principala problemă : să ajungem la întâlnire. Acolo e altă discuție : rata de succes este foate foarte mare. Întâlnirile sunt problema… ”
Ascultând atent descrierea problemei am înțeles cam despre ce era vorba. De fapt, nu e nimic nou sub soare. În lipsa unei relații ( pre-vânzare ) cu publicul țintă, obținerea unei întâlniri poate fi dificilă. De ce ? Deoarece încredere, deoarece concurență, deoarece domeniu neînțeles, deoarece timp și lista paote continua.
Sau simplu spus, dacă nu știu cine ești și ce faci, de ce m-aș întâlni cu tine ?
Dar dacă imaginea și percepția sunt corecte, dacă relația se construiește pas cu pas, dacă nivelul de încredere crește în fiecare zi…și dacă toate aceste lucruri se întâmplă anterior procesul de vânzare, șansele de a atinge obiectivele de business cresc considerabil.
Sau simplu spus, dacă știu cine ești și ce faci, dacă am încredere în ce spui, dacă te urmez în principii și valori, dacă am o percepție pozitivă despre tine…ne întâlnim și, poate, lucrăm împreună.
Sunt aceste lucruri valabile doar pentru întâlnirile față în față ? Cu siguranță nu.. Dacă am o relație cu o anumită companie și cu managementul ei, dacă percepția despre ce face compania este pozitivă, dacă îi urmez în principii și valori, cu siguranță voi asculta mesajele de marketing și / sau vânzare.
Revenind la exemplul nostru, am lucrat împreună la construirea strategiei. Întâi ne-am propus să identificăm ideea pe care o vom comunica. Apoi le-am propus, ținând cont de experiența celor din management, să iasă în față, să explice despre ce este vorba și să demonstreze cum au aplicat ei principiile respective în relația cu actualii clienți.
Îi urmăresc și astăzi și observ, cu plăcere, o evidentă îmbunătățire a procesului de construire a imaginii 🙂