Parcarea din OMV și importanța reputației - Radu Turcescu
16858
post-template-default,single,single-post,postid-16858,single-format-standard,bridge-core-1.0.3,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-18.0.5,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive
Parcarea din OMV

Parcarea din OMV

Parcarea din OMV este o poveste adevărată, o situație pe care am experimentat-o pe 5 martie 2019, într-o benzinărie din Brașov. În spatele întâmplării există cam aceeași mentalitate care a stat și la baza crizei din LIdl.

 

Parcarea din OMV – mentalități și comportamente

Ajung la o benzinărie OMV din Brașov și întreb dacă pot parca mașina ( locul era blocat de un jalon ). Sunt întrebat cât stau, răspund că o oră și mi se spune ok.

Intru în benzinărie, comand cafea și un covrig, mă așez la masă și postez un articol pe LinkedIn. La nici 15 minute, vine un tânăr și îmi spune sec : Sunteți cu Toyota ? Vă rog să o mutați deoarece vine mașina de marfă.

”Unde?” întreb liniștit ( știind că oricum nu mai sunt locuri de parcare ). ”Nu știu”, primesc și răspunsul în timp ce tânărul se îndepărta de mine.

Ușor nemulțumit, merg spre domnișoara de la vânzări să mă lămurească : ”Nu știu ce să vă spun, o chem e șefa..”

Vine o doamnă drăguță. Îi explic situația și îmi răspunde sec : ”Nu e problema mea unde vă mutați mașina…”

După un schimb calm de câteva replici, îmi strâng bagajele și plec.

 

Mentalitate similară

Păstrând proporțiile, mentalitatea din povestea ”Parcarea din OMV” este similară cu mentalitatea din situația ”Parcarea din Lidl”. Din păcate, acolo au fost atinse câteva puncte extrem de sensibile, ceea ce a dus la un serios incident de PR.

Dar abordarea este aceeași : ce îmi pasă mie de client ?? Eu trebuie să descarc marfa. Ce îmi pasă mie de mașina ta, parcată, corect, pe locurile de parcare delimitate de….OMV ?

Nu ar fi fost o problemă să mut mașina, dar cred că mai ok ar fi fost să îmi spună unde să o mut. Din păcate, ”Parcarea din OMV” evidențiază o problemă destul de mare, ce poate conduce la crize de imagine : oamenii nu conștientizează importanța reputației, dar nici rolul lor în protejarea acesteia.

Imaginea unei companii ( mare sau mică ) este influențată de tot ce facem și spunem. ”Parcarea din OMV” este doar o dovadă că nimeni nu și-a pus problema din această perspectivă.

 

Importanța reputației și un program special pentru acest lucru

Discutam cu un fost client și am detaliat puțin în acest articol despre importanța reputației. A.G. este COO și foarte fain povestește cât de important este ca oamenii din companie să înțeleagă importanța reputației, dar și rolul lor în protejarea acesteia : Dacă nu vor conștientiza rolul lor, nu vor conștientiza de ce să fie atenți la acțiuni și decizii.

Introducere În Crisis Management este un program, în primul rând, de conștientizare. Participanții ( oamenii din companie care pot impacta imaginea și reputația ) vor înțelege importanța reputației, sensibilitatea acesteia și rolul lor în protejarea ei. Concret, pe subiecte și situații specifice companiei pe care o conduci.

Te invit să arunci o privire și să îmi spui dacă dorești să îl implementăm în compania ta. Îmi poți scrie pe email ( radu.turcescu@icloud.com ) sau pe LinkedIn.

 

Investește în oameni, protejează-ți reputația !

 

Parcarea din OMV

Parcarea din OMV

 

Radu Turcescu

 

Foto