Criză de PR : CEO-ul CBS și scandalul sexual în care este implicat
16668
post-template-default,single,single-post,postid-16668,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

[ Analiză ] O criză de PR foarte interesantă : CEO-ul CBS și scandalul sexual în care este implicat

O situație foarte interesantă

 

O criză de PR la nivel mare. Les Moonves, CEO-ul CBS, a demisionat în mijlocul unui major scandal sexual. Conform Foxnews, cel puțin 12 femei l-au acuzat de comportament sexual inadecvat. 

Deoarece această criză de PR afectează și compania, CBS a anunțat că Moonves va demisiona și că postul va fi preluat, momentan, de COO-ul Joseph Ianniello. Ce mi se pare foarte interesant este că Moonves va dona 20 milioane $ organizațiilor care suportă mișcarea #MeToo și egalitatea pentru femei la locul de muncă :). Mai mult decât atât, cele 20 de milioane sunt retrase din compensațiile pe care CEO-ul trebuia să le primească. Savuros… O criză de PR foarte bine rezolvată. 

Câteva perspective. Mai exact 3… 

 

  1. O criză de PR este amplificată de context

Scandalul face parte dintr-un lung șir de evenimente asemănătoare : oameni faimoși, cu putere și poziție sunt acuzați de comportament sexual inadecvat. Și ce știm despre context ? Amplifică orice situație negativă. 

  1. Scandalul influențează și organizația 

Ca idee generală, prezența și acțiunile CEO-ului influențează organizația. Atât acțiunile pozitive, cât și cele negative. Altfel spus, o criză de PR în care CEO-ul este implicat va ”trage” după el și compania pe care o conduce. CBS a procedat ca la carte solicitând ( mai mult sau mai puțin ) demisia acestuia. Dorința lor a fost de a se delimita de scandalul sexual pentru a nu crea o percepție greșită la nivel de organizație. 

  1. Demisia și donația 

O criză de PR ( chiar ea și de intensitate medie ) se rezolvă foarte rar doar prin declarații în presă. Oamenii vor să vadă acțiune. Oamenii vor să vadă decizii. Oamenii vor să vadă schimbări care să transmită ”Ok, am înțeles unde a fost problema. Iată cum o rezolvăm…” 

Cu demisia au procedat ca la carte : ne delimităm de această criză de PR. Faptul că totul a fost public a ajutat mult. 

Dar decizia cheie mi s-a părut ideea de a dona ( din compensațiile lui ) cele 20 de milioane. 

Și, pe final de articol, îți propun o mică comparație : care ar fi fost percepția construită în cazul unei reacții bazate pe un simplu comunicat și care este percepția construită în cazul acestui tip de reacție, bazată pe acțiune și decizie ? 

De ce ?

Motivul pentru care le-a ieșit atât de bine este deoarece conștientizează cele 3 lucruri importante în Crisis Management : o criză poate izbucni din orice, emoțiile opiniei publice sunt variate și importante, reacțiile noastre influențează decizii. 

Aruncând o privire asupra acestor 3 ide, ai putea spune că sunt simple și că toată lumea le conștientizează. Eu vin să îți spun că…nu chiar. Un exemplu foarte interesant este Elon Musk. 

Vestea bună este că am creat un program de Introducere în Crisis Management care va schimba modul în care privești organizația și incidentele de PR. Citește mai multe despre program aici. 

 

Update : Ce mi se pare fascinant este că discutăm despre o situație mai puțin clară. Les Moonves susține că ar fi minciuni. Cu toate acestea, decizia CBS a fost extrem de tranșantă.

 

 

Foto