Criză de imagine - o ”lovitură” rapidă | Radu Turcescu
16809
post-template-default,single,single-post,postid-16809,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
Ești pregătit pentru o criză de imagine ?

O criză de imagine va ”lovi” repede și neașteptat

Da, o criză de imagine va ”lovi” repede și neașteptat.

 

Percepția greșită care ne conduce către un drum greșit

Când le povestesc oamenilor despre cum o criză de imagine poate ”lovi” oricând, din orice, reacțiile sunt foarte interesante : Ori nu li se poate întâmpla, ori protejarea reputației nu reprezintă focusul actual ( !?! ), ori sunt deja pregătiți.

Partea cu pregătitul este favorita mea. Dacă nu cumva ai creat un departament format din oameni specializați în crize sau dacă nu lucrezi cu parteneri care DOAR asta fac, șansele de a fi pregătit scad considerabil. Problema este că nimeni nu angajează un consultant de criză, full time. De ce ai plăti pe cineva de care nu vei avea nevoie în fiecare zi ?

Și totuși o criză de imagine poate izbucni oricând, din orice. Imaginea și relația cu publicul relevant este influențată de TOT ce facem și spunem. Protejarea reputației ar trebui să înceapă anterior unei crize.

Aceste lucruri nu le-am inventat acum, ele sunt verificate de numărul tot mai mare de crize din ultima vreme. De o parte dintre acestea m-am și ocupat ( gheață, pește vopsit sau somon cu listeria ). Și cu toate acestea, oamenii încă sunt convinși că lor nu li se poate întâmpla.

 

Surprize, surprize

De aceeași părere era și un antreprenor român ( foarte drăguț de altfel ) care nu mai putea angaja oameni datorită unei imagini de angajator slab. Ce se stricase de fapt ? Relația dintre el / compania lui și potențialii angajați. Pentru că, într-o criză de imagine, este afectată relația dintre noi și publicul nostru : Angajați, clienți, parteneri, jurnaliști etc etc etc.

Sincer fiind, domnul mi-a spus din start : nu m-aș fi gândit că se poate întâmpla așa ceva.

 

Din păcate, nimeni nu prea se gândește

Este un adevăr destul de trist. Prea puțini oameni pornesc de la această premisă : o criză de imagine mă poate lovi oricând și, astfel, protejarea reputației trebuie  să înceapă ieri.

 

Cât despre priorități…

Îmi vine puțin greu să înțeleg cum protejarea reputației nu reprezintă o prioritate. Sigur, e posibil să fiu puțin subiectiv, dar la ce poate conduce o reputație slabă ? Vom atrage clienți mai buni ? Nu. Vom atrage angați mai buni ? Nu. Ne vom putea dezvolta ? Nu. Pe scurt, de aici pornește totul. De la reputație și de la relația cu publicul relevant.

 

Soluții pentru următoarea criză de imagine ?

Evident, orice problemă are cel puțin o soluție. Varianta mea este reprezentată de un program de consultanță destinat pregătirii resursei umane : Introducere În Crisis Management. Cum spuneam, secretul este să începem protejarea reputației anterior crizei. Pentru că, în acele momente, totul se defășoară foarte foarte repede. Oamenii așteaptă răspunsuri, clienții vor răspunsuri, partenerii vor răspunsuri, angajații vor răspunsuri, jurnaliștii și tot așa. Pregătirea pentru o criză de imagine NU poate începe în timpul crizei.

 

Ești pregătit pentru o criză de imagine ?

Ești pregătit pentru o criză de imagine ?