Investește în dezvoltarea ta

Sfatul săptămânii : Investește în dezvoltarea ta

În acest context complicat, am o recomandare cât se poate de serioasă : investește în dezvoltarea ta !

Lucrurile nu mai sunt atât de simple. Astăzi, imaginea și reputația se află într-un punct de cotitură. Pe de-o parte, toți ne dorim o imagine cât mai bună, o reputație care să permită o dezvoltare a companiei. Pe de altă parte, imaginea și reputația sunt extrem de sensibile și pot fi, extrem de ușor afectate. Contextul actual conduce la acest sfat simplu :

Dacă ești lider de companie, investește în dezvoltarea ta ! 

 

Investește în dezvoltarea ta : un context complicat

Cum am spus și mai sus, acest context complicat ne împinge spre a investi în noi, spre a ne dezvolta cunoștințele și abilitățile. De ce ? Deoarece nu mai este suficient să privim PR-ul drept o simplă activitate care există ”acolo”. Astăzi, orice declarație, orice decizie, orice schimbare vor fi atent analizate.

 

Imaginea și reputația sunt influențate de tot ce facem și spunem

Acesta este, probabil, principalul motiv pentru care sfatul ”investește în dezvoltarea ta” valorează 1 milion de euro. De ce ? Deoarece orice eroare poate conduce la pierderi mult mai mari.

Imaginea și reputația sunt influențate, nu doar de informațiile transmise jurnaliștilor sau bloggerilor, ci și de acțiuni, decizii, comportamente, prezență, strategie etc etc etc.

De exemplu, mulți lideri de companie au probleme în a gestiona relația cu resursa umană. Anumite comportamente au fost interpretate și povestite, lucru care a condus la o reputație negativă de angajator. Proces mai greoi, angajați mai slabi, rezultate mai slabe, clienți mai slabi, încasări mai slabe.

Și acesta este doar un exemplu. Lipsa unei strategii poate impacta direct imaginea și reputația. O comunicare dezorganizată nu doar că nu va produce efectul așteptat, dar va afecta negativ imaginea.

Una peste alta, ideea este simplă : Imaginea și reputația sunt influențate mult mai mult de acțiunile non-PR, prin comparație cu acțiunile specifice de PR.

 

Internetul : principalul pericol pentru reputație

Datorită internetului, informația negativă circulă mai repede, are un impact mai mare și….dispare mai greu. Poate chiar rămâne acolo.

Criza parcării din LIdl și criza Agricola Bacău reprezintă exemplele perfecte. Ambele au început pe internet, s-au distribuit extrem de rapid, impactul a fost mare și perioada de timp mai lungă.

Nu este simplu de gestionat o astfel de criză. Este nevoie de o reacție extrem de rapidă și de o gestionare perfectă a comportamentelor ulterioare. Pregătirea este cheia.

Sau, simplu spus, dezvoltarea resursei umane ( a oamenilor cheie din companie ) pentru protejarea reputației. Acest lucru se poate realiza prin intermediul unui program intern, construit special pentru situații de gen : Introducere În Crisis Management. Acest program te va ajuta să eviți crize de PR și să știi ce e de făcut în cazul în care o criză izbucnește.

 

Încrederea se câștigă tot mai greu

Cum am spus mai sus, trăim într-o lume a internetului. Toată lumea ”se promovează” pe internet. Prin Social Media, pentru a fi mai exact. În același timp, consultanții / specialiștii de marketing insistă pe utilizarea Social Media pentru promovare. Acest lucru conduce către o suprapopulare a acestor canale de comunicare.

Acesta este și momentul în care revenim la ideile de bază : instinctele oamenilor și modul în care reacționează la acestea. De exemplu, unul dintre cele mai dezvoltate instincte ale oamenilor este instinctul gregar sau efectul de turmă. Oamenii caută lideri pe care să îi urmeze.

Întrebarea este : Construiești o relație cu publicul relevant, având la bază o strategie concretă ? 

Acest lucru te va ajuta, pe termen scurt, să protejezi reputația. Pe termen lung, o imagine bună va contribui decisiv la planurile de dezvoltare.

 

Importanța unui consultant

Rolul consultantului este extrem de important în dezvoltarea ta. Pe scurt, ai nevoie de cinevă alături care să te ajute, să te sfătuiască, să te antreneze, să te direcționeze, să îți ofere confirmări, liniște sau soluții diferite.

Pentru ca relația cu un consultant să funcționeze, este nevoie de o discuție concretă despre obiective și beneficii. Dacă dorești să purtăm această discuție, scrie-mi și programăm o întâlnire.

De asemenea, te invit să mă urmărești pe LinkedIn și Twitter.

 

Radu Turcescu

 

Investește în dezvoltarea ta

Investește în dezvoltarea ta

 

Foto



Sună-mă acum !