Povestind despre protejarea reputației

Atenție CEOs ! Internetul este cel mai mare pericol pentru reputație

Mare atenție ! Internetul reprezintă cel mai mare pericol pentru reputație. Există situații în care o criză pornită și dezvoltată în Social Media a produs multe.. foarte multe probleme reputaționale.

 

Internetul – cel mai mare pericol pentru reputație

Să ne amintim puțin de scandalul “Parcarea din Lidl”.

O problemă de reputație începută și dezvoltată pe Facebook. Dacă nu îți mai amintești despre ce a fost vorba, îți recomand să accesezi linkul de mai sus. O criză de imagine începută prin postarea unui client nemulțumit.

 

Valabil și pentru situația “Agricola Bacău”.

O altă criză începută pe Facebook, dezvoltată atât de mult încât știrea a fost preluată de jurnaliști. Situația a fost similară. Un client nemulțumit a postat pe Facebook despre un anumit produs, lucru care a condus la o avalanșă de nemulțumire.

 

Cum spuneam, Internetul reprezintă principalul pericol pentru reputație. 

 

Crizele din Social Media – unde este problema

Există mai multe motive pentru care o criză din Social Media poate fi extrem de periculoasă. Propun să analizăm o parte dintre acestea.

Viteza

Pe Facebook, totul se desfășoară mult mai repede. Cu cât numărul de comentarii și like-uri crește, cu atât criza se va dezvolta.

Facebook-ul adoră astfel de scandaluri. Orice știre cu iz negativ va “prinde” aripi extrem de repede. Reală sau nu, va fi pe buzele tuturor.

 

Repetitivitatea

Oamenii rețin ideile pe care le aud iar și iar și iar. Goebbels spunea că o minciună devine adevăr când este auzită de suficient de multe ori. Toate nenorocirile produse de naziști au avut la bază acest concept.

Dacă Mass Media va scrie despre o criză o singură dată ( cu excepția situațiilor foarte grave, care necesită știri peste știri ) și va trece la următorul subiect, pe Facebook lucrurile stau diferit. Informația rămâne acolo. Și va rămâne acolo pentru eternitate 🙂 Știrea va fi văzută iar și iar, până când oamenii își vor schimba percepția. Exemplele de mai sus reprezintă studiile perfecte de caz.

 

Părerile

Pe Facebook toată lumea are o opinie, toată lumea știe ce este de făcut, toată lumea își exprimă punctul de vedere. Între noi fie vorba, suntem buni la…tot și orice.

Combinat cu un evident complex de inferioritate, acest comportament se transformă într-un real pericol pentru reputație. Din nou, pe internet. Oamenii vor comenta, postarea va fi văzută de mai multe persoane care vor comenta și tot așa…

 

Da, Radu. Dar exemplele de mai sus sunt despre companii mari…

Foarte corect. Dar nu este doar despre “case mai mari”. Ca dovadă, te invit să citești acest articol despre criza unei cofetării.

 

Nu ești singur(ă) ! Uneori este bine să ceri ajutorul !

Într-o criză sau în prevenirea crizelor, nu ești singur(ă).

Am dezvoltat o serie de programe pentru protejarea reputației, pentru câștigarea încrederii sau influențarea percepțiilor. Te invit să arunci o privire aici și să mă contactezi pentru a discuta care sunt obiectivele pe care dorești să le atingem împreună.

Câteva întrebări ajutătoare : 

Ce nu funcționează ?

Ce ar trebui să funcționeze mai bine ?

Care este principala ta teamă ?

Cât de expuși la riscuri reputaționale sunteți ?

Ce percepții doriți să schimbați ?

Cât de bune sunt relațiile cu publicul relevant ?

Scrie răspunsurile pe o foaie de hârtie, adaugă-le într-un email și trimite-mi-le. Vom programa o întâlnire pentru a stabili principalele 3 obiective.

Domeniile în care te pot ajuta sunt următoarele : Reputation Management, Crisis Management and Preparedness, Image and Message Development, Public Speaking, Executive Presence, Leadership Communication.

 

De asemenea, te invit să mă urmărești și pe LinkedIn.

 

Pericol pentru reputație

Pericol pentru reputație

 

Radu Turcescu



Sună-mă acum !