Încrederea în companie | Radu - Reputation Management Strategist
16825
post-template-default,single,single-post,postid-16825,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
Încrederea în companie

Încrederea în companie : De ce reputația prin produse / servicii este periculoasă

Încrederea în companie – un subiect delicat

Încrederea în companie este influențată de foarte mulți factori, printre care și încrederea în produsele / serviciile noastre. Din păcate, în cazul unei crize de imagine, îndoiala se va ”așterne” exact peste ceea ce vindem. 

Nu o dată am auzit ideea ”Radu, reputația noastră este construită prin produsele ( serviciile, după caz ) noastre și nu avem de ce să ne protejăm. Avem produse ( servicii ) foarte bune”. Ideea este nu este greșită, ci doar foarte periculoasă. Încrederea în companie va avea de suferit în momentul în care încrederea în ceea ce vindem va avea de suferit. 

 

”Somonul vopsit”

În ultima perioadă am fost implicat în câteva crize de imagine interesante, care au ”lovit” în încrederea în companie. Ofer aceste exemple deoarece ”subiectul” îndoielii era reprezentat fix de produsele vândute. 

Criza ”somonului vopsit” este una dintre favoritele mele. Compania producătoare a eliminat de pe etichetă exprimarea „file de hering”, ceea ce a condus către o seriosă criză de imagine. Marea majoritate a ziarelor importante au scris, televiziunile au sunat, Social Media discuta despre ”somonul vopsit”. Compania era acuzată că a vândut hering în ambalaj de somon. 

Conta adevărul ? Nu. Conta componenta rațională a prețului ? Nu. Opinia publică era convinsă că a fost păcălită. Încrederea în companie a avut de suferit deoarece îndoiala și-a făcut simțită prezența. Și nici măcar nu discutăm despre îndoiala asupra calității. Toată lumea se întreba dacă în pachet vor găsi ceea ce scrie pe etichetă. Încrederea în produs a scăzut…încrederea în companie a scăzut. 

 

”Somonul cu listeria”

Un alt exemplu este reprezentat de criza ”somon cu listeria”. S-a vorbit despre somonul produs de compania Negro 2000 și comercializat sub brand propriu Carrefour. Ansvsa a solicitat retragerea produselor și a transmis un comunicat către presă. Fiind un subiect extrem de sensibil, comunicatul a fost preluat de…toată lumea. 

Interesant este că analizele realizate pe eșantionul în cauză au fost negative ( conforme cu prevederile legale ). Cu toate acestea, semnele de întrebare nu au întârziat să apară. Încrederea în companie a fost influențată negativ de un incident interpretabil. 

 

Reputația prin produse / servicii

Da, este foarte corect să ne construim reputația prin ce vindem. Altfel, nici nu se poate. Dar…în acest context avem nevoie de programe prin care să ne protejăm reputația. Este importanat să știm cum să evităm anumite crize și cum să reacționăm în cazul a ceea ce nu poate fi evitat. Altfel, încrederea în companie va avea de suferit.

Iar această protejare a reputației trebuie începută anterior crizei și presupune dezvoltarea ( mentalități și comportamente ) resursei umane. De la managementul companiei, până la ultima persoană care poate influența, prin deciziile sale, imaginea și reputația. 

O criză de imagine poate izbucni oricând și, în acele momente, în lipsa unui plan, nu vom avea habar încotro s-o apucăm. Poate principalul beneficiu pe care îl aduc într-o criză, este calmul. 

Apoi, avem crize care pot fi evitate. Nu glumesc. Există situații care, odată conștientizate, vor fi putea fi evitate. 

 

Un program personalizat de consultanță, dezvoltare și educare

În urma discuțiilor cu anumiți clienți, am creat ”Introducere În Crisis Management”, un program intern de dezvoltare și educare ce pornește de la ideea conform căreia protejarea reputației trebuie să înceapă anterior crizei prin pregătirea resursei umane. 

”Radu, dar noi avem departament intern ( parteneri, după caz ) care se ocupă cu partea aceasta.” 

Corect, doar că imaginea noastră este influențată de tot ce facem și spunem. Astfel, reputația noastră poate fi afectată de erori / decizii interne. Conștientizând ce poate merge rău, putem seta mentalități și comportamente de prevenție.

Mai mult decât atât, în cazul în care criza izbucnește, până la comunicarea din spațiul public, va fi nevoie de o serie de acțiuni interne. În acele momente de panică și în lipsa unui plan, eixstă riscul de eroare sau întârziere. Crisis Management înseamnă mult mai mult decât comunicarea cu jurnaliștii. Până acolo e cale lungă…și fiecare departament / om trebuie să știe ce are de făcut. 

Pe scurt, acest program vine în completarea departamentului / partenerilor. 

 

Te invit să arunci o privire și să îmi dai un semn pe LinkedIn sau email ( radu.turcescu@icloud.com ) dacă dorești să implementăm programul la tine în companie. 

 

Încrederea în companie

Încrederea în companie