Un fost client despre importanța reputației

Importanța reputației în mediul actual de business este bine cunoscută. Oamenii sunt tot mai scecptici, iar orice urmă de îndoială poate produce efecte negative serioase. Există o soluție ? Da..pregătirea oamenilor ce pot impacta imaginea și reputația. Un program intern de dezvoltare a resursei umane poate fi privit cu reticență. De ce ar trebui colegii mei să știe despre crize de imagine, probleme de reputație etc….

 

Ce părere are un fost client despre importanța reputației și protejarea acesteia

L-am întrebat pe A.G ( COO ) despre motivele pentru care a dorit workshop-uri interne pentru pregătirea resursei umane. De fapt, A.G. a fost cel care mi-a și ”vândut” ideea unui program intern de dezvoltare a resursei umane. Totul a pornit de la faptul că importanța reputației a crescut serios în epoca internetului.

Mi-a oferit 2 motive foarte interesante, pe care aș dori să ți le prezint în acest articol.

 

Viteza

importanța reputației

importanța reputației

 

O criză de imagine poate izbucni oricând, din orice. Este destul de greu să anticipăm când, cum sau unde. Cel mai probabil ne va surprinde. Motiv pentru care, un program intern de dezvoltare a resursei umane ne va ajuta să identificăm metode prin care evităm situații negative, dar și să gestionăm situații negative. Și acest lucru presupune, de fapt, pregătirea pentru crize de imagine.

Partea de prevenție este destul de simplă : multe dintre crize pot fi evitate, în primul rând, prin conștientizare. Înțelegând ce poate merge rău, vom fi mult mai atenți la propriile acțiuni sau decizii, ceea ce ne va ajuta să evităm problemele de reputație. Mai mult decât atât, oamenii-cheie din companie vor înțelege mult mai bine importanța reputației în era internetului.

Partea de gestionare nu implică niciodată doar departamentul de relații publice. Gestionarea unei crize presupune o serie de acțiuni, urmate de lansarea răspunsurilor potrivite. În această ordine : acțiuni potrivite urmate de răspunsuri potrivite. Doar că aceste acțiuni sunt, întotdeauna, implementate de alte departamente / persoane. Într-o criză de imagine, când viteza este extrem de mare, ar fi indicat ca toți actorii implicați să dețină noțiunile de bază.

Gestionarea unei crize de imagine, protejarea reputației reprezintă decizii strategice, ce trebuie luate de managementul companiei. Ar fi o eroare imensă să considerăm că imaginea este influențată de 2-3 articole sau 2-3 postări. De fapt, este fix invers : imaginea este influențată de TOT ce facem și spunem. Importanța reputației trebuie conștientizată anterior unei crize de imagine. Altfel, ne putem aștepta la consecințe tragice.

”Radu, dar noi lucrăm cu un partener” sau ”Radu, dar noi avem departamente” sunt cele mai comune 2 obiecții pe care le aud când vine vorba de un program intern de dezvoltare a resursei umane.

Ceea ce mă ”duce” către următorul motiv :

 

Stimulentele

 

importanța reputației

importanța reputației

 

Cum spuneam mai sus, imaginea și reputația sunt influențate de tot ce facem sau spunem. Și aici includem toate persoanele care pot impacta, prin decizii sau comportamente, imaginea și reputația companiei. Iar oamenii trebuie să înțeleagă acest lucru. Un program intern de dezvoltare nu va face altceva decât să crească nivelul de conștientizare cu privire la ce poate merge rău, să seteze mentalități corecte și să traseze direcții comportamentale de prevenție. Este important ca toți oamenii din companie să înțeleagă importanța reputației. Acest lucru nu are o legătură cu oamenii / departamentele / partenerii de PR.

 

Există un astfel de program ?

Evident. Introducere În Crisis Management este un program intern de dezvoltare a resursei umane pentru protejarea reputației. Te invit să arunci o privire și să inveștești în echipa ta pentru a proteja imaginea companiei pe care o conduci.

Ai nevoie de detalii suplimentare ? Scrie-mi pe LinkedIn sau pe email ( radu.turcescu@icloud.com )

 

Radu Turcescu

 

Foto



Sună-mă acum !