19 nov. Liderul și încrederea
Imaginea de lider trebuie construită anterior izbucnirii unei crize de PR. Altfel, consecințele ar putea fi devastatoare.
Imaginea de lider are rolul de a calma spiritele
O criză de imagine este caracterizată de emoții negative. Neîncredere, îndoială, teamă…toate aceste emoții care vor influența percepțiile și vor seta direcții comportamentale. Da, este foarte posibil ca oamenii să acționeze, mai devreme sau mai târziu, în funcție de acele percepții.
Scopul unei strategii corecte de Crisis Management este de a calma acele emoții negative. Nu de a ne scuza, nu de a “arunca” vina în stânga și dreapta și nici de a “ieși” cu declarații care mai de care mai ciudate.
Vă rog să rețineți aceste cuvinte : Scopul unei strategii corecte de Crisis Management este de a calma emoțiile negative.
Bine, înțelegerea acelor emoții este crucială, dar acesta este deja un alt subiect.
Acest articol este despre altceva : despre cum, imaginea de lider va calma acele emoții.
Citește aici și cum ar fi trebuit gestionată criza de PR “Pacientă arsă la Floreasca”
Imaginea de lider : Emoțiile sunt “o chestie” a oamenilor
Da, foarte important. Emoțiile țin de oameni, nu de brand-uri sau logo-uri. Evident, publicul este supărat pe companie, dar va fi calmat de oameni. Și aici intervine imaginea de lider, care trebuie construită anterior unei crize.
De ce ? Deoarece, imediat ce criza izbucnește, liderul companiei trebuie să iasă în fața oamenilor și să ofere explicații, soluții și idei.
Și acum întrebarea de 1 milion : dacă eu nu știu cine ești, cum aș putea avea încredere in tine ? Deci da, imaginea de lider trebuie construită anterior unei crize de imagine. Principii, valori, idei, direcții, planuri, gânduri, decizii…toate acestea vor construi imaginea de lider la care visezi. Și această imaginea va face diferența dintre o criză gestionată corect și o criză gestionată incomplet.
Mai mult decât atât, în acele momente, timpul nu este prietenul nostru. Totul se întâmplă foarte rapid, acesta fiind și motivul pentru care imaginea de lider trebuie construită anterior crizei.
Cum construiești această imagine de lider ? Iată câteva direcții :
- Comunicare publică eficientă : Mass Media, Social Media, Public Speaking etc. Ai nevoie de o serie de mesaje, adaptate publicului, ce vor fi repetate iar și iar pe diferite canale de comunicare. Curajul este important. Ieși în față, trasează direcții, transmite mesaje cheie prin care să influențezi opinia publică.
- Comunicare internă eficientă : Modul în care gestionezi relația cu echipele contează enorm în percepția de lider pe care dorești să o construiești. Din nou, este nevoie de o serie de mesaje clare, concrete, comunicate cu încredere. Nesiguranța va distruge imaginea de lider și va crea confuzie. Ai nevoie de un sistem prin care să comunici cu întreaga organizație, fără însă a cădea pradă micromanagementului. Este important să ai o abordare casual, dar să știi când să “pui piciorul în prag”. Și, poate cel mai important, este crucial să îți clarifici obiectivele de business…. Altfel, va fi dificil să le ceri oamenilor să te urmeze.
- Decizii și acțiuni : Sigur, este fain să comunicăm extern, este la fel de fain să comunicăm intern. Dar degeaba o facem dacă acțiunile și deciziile noastre transmit alte mesaje sau chiar mesaje total opuse. Toate strategiile de comunicare se vor duce pe apa sâmbetei dacă una spunem și alta facem. Conceptul de “Executive Presence” trebuie studiat cu atenție aici.
Toate aceste direcții trebuie integrate într-o strategie generală, perfect adaptată contextului și publicului tău. În lipsa strategiei, există riscul de a :
- Neîntelege profilul publicului relevant
- Comunica prin mesaje greșite
- Alege acțiuni și decizii eronate
- Rata obiectivul stabilit
- Pune în pericol reputația ta și a companiei
- Produce crize de imagine
- Strica relația cu publicul relevant
- Rata obiectivele generale de business
Și lista poate continua. Acesta este și motivul pentru care le repet clienților : strategie, strategie, strategie.
Cum te pot ajuta ?
Din calitate de consultant strategic de PR, te pot ajuta să influențezi opinia publică și să :
- Gestionezi crize de PR : construim strategie și te acompaniez în implementare
- Să te pregătești pentru crize de PR
- Să îmbunătățim Leadership-ul și imaginea personală, să comunici convingător ( intern și extern ) : Fie prin consiliere, fie construim strategia și rămân alături de tine pentru implementare
Aruncă o privire pe fiecare dintre link-urile de mai sus și hai să povestim. Intră pe raduturcescu.ro și programează o sesiune de consultanță gratuită.
Permanent alături de tine,