Empatia în Crisis Management

Empatia în Crisis Management este extrem de importantă întrucât gestionarea unei crize de imagine presupune calmarea emoțiilor negative. Well…nu putem calma ce nu putem înțelege.

 

Empatia în Crisis Management

De cele mai multe ori, clienții pe care îi consiliez în Crisis Management îmi spun că nu înțeleg de ce au ajuns în criză. Îmi amintesc și acum criza somonului vopsit, când clienta mi-a spus :

Radu, doar am schimbat eticheta. 

 

Ce s-a întâmplat atunci ? Compania a fost acuzată că vinde hering în ambalaj de somon. Ei aveau dreptate… doar schimbaseră eticheta.

Doar că intervin emoțiile negative, aspect extrem de important în Crisis Management : neîncrederea deja existentă în produsele din magazine și teama oamenilor că cineva îi păcălește.

 

Ce tip de emoții trebuie să analizăm ?

În Crisis Management există 2 tipuri de emoții ce trebuie analizate când construim strategia :

  1. Emoțiile generale – în exemplul de mai sus, teama oamenilor cu privire la ce cumpără din magazine.
  2. Emoțiile particulare, definite de percepția cu privire la produsul în cauză – în exemplul de mai sus, gândurile oamenilor cu privire la noțiunea de pește străin.

Ambele tipuri de emoții au fost și sunt destul de puternic activate : oamenii au o părere destul de proastă despre ce putem cumpăra din magazine și percepția despre peștele adus în țară nu este neaparat pozitivă.

 

Putem antrena empatia ?

Empatia este extrem de importantă din mai multe motive.

În primul rând, ne va ajuta să înțelegem de ce și cum o criză se poate dezvolta.

În al doilea rând, vom conștientiza implicațiile propriilor acțiuni, vom înțelege că totul poate fi interpretat și că fiecare om interpretează în modul său.

În cadrul programului Introducere În Crisis Management, lucrăm mult la antrenarea empatiei, la înțelegerea modului în care alții înțeleg anumite aspecte.

Programul se desfășoară la sediul companiei, durează 30 de zile și presupune 3 workshop-uri a câte 3 ore.

Contactează-mă și programăm împreuna cele 3 workshopuri.

De asemenea, te invit să mă urmărești pe LinkedIn.

 

Radu Turcescu

 

Crisis Management

Crisis Management

 



Sună-mă acum !