Crize de imagine

De ce să înțelegem emoțiile într-o criză de imagine

Există o serie de motive pentru care este mai mult decât important să înțelegem emoțiile într-o criză de imagine. 

  1. Vom înțelege motivele pentru care ne aflăm în criză. 
  2. Vom înțelege de ce opinia publică a reacționat agresiv. 
  3. Vom înțelege cum să reacționăm. 
  4. Vom alege mesajele potrivite. 
  5. Vom construi strategia corectă. 
  6. Vom identifica deciziile și modificările corecte. 
  7. Vom putea întoarce situația în favoarea noastră. 
  8. Vom reuși să protejăm reputația și relația cu publicul relevant.

Și cred că lista poate continua…

 

Emoțiile într-o criză de imagine

De fapt, totul pornește de la ideea : ”Dacă nu înțeleg ce simți, nu pot explica ce s-a întâmplat…” 

Sfatul acestei săptămâni este legat de înțelegerea emoțiilor oamenilor cu care interacționăm. Ca lider de companie, în ”timpuri de pace”, interacționezi cu diferite categorii de public. Angajați, potențiali angajați, clienți, potențiali clienți, jurnaliști, parteneri etc etc etc. Înțelegerea emoțiilor acestora este crucială pentru alegerea strategiei corecte și a mesajelor cheie. 

 

Emoțiile într-o criză de imagine sunt amplificate

Într-o criză de imagine lucrurile se complică deoarece oamenii își pun deja semne de întrebare. Îndoiala își face simțită prezența și, indiferent câtă încredere inițială exista, este imposibil să nu apară un firicel de teamă. 

De multe ori, discutând cu lideri de companii despre situații de criză, aud ideea : ”Nu cred că e ceva atât de grav…” 

Problema este că e prea puțin important ce credem noi. Într-o situație de criză, este mult mai important ce simte opinia publică. Și te rog să citești cu atenție : Ce simte, nu ce crede. Pentru că scopul nostru într-o criză de imagine este să calmăm emoțiile negative. Dar cum putem calma ceva ce nu înțelegem ? 

 

Procedurizarea emoțiilor 

În general, interacționez cu lideri de companii medii și mari, care au câteva produceri standard de gestionare a unei crize de imagine. Eu numesc acest proces procedurizarea emoțiilor. Acesta este și motivul pentru care observăm multe crize de imagine gestionate printr-un simplu comunicat de presă, venit la 4 zile de la incident. ”Așa se face, așa am prins…” 

O parte dintre aceștia, care mi-au devenit și clienți, au înțeles că emoțiile nu pot fi procedurizate. Că nu putem apela la aceeași strategie, indiferent de tipul de criză sau de implicațiile acesteia. Acesta este și motivul pentru care există lideri de companii care apelează la consultanți externi : ok, avem proceduri și departamente, dar avem nevoie de un consultant specializat în situații de gen. 

Rolul procedurii este de a stabili o anumită direcție, dar este important să adaptăm aceste proceduri la context. Sau, simplu spus, la emoțiile resimțite de opinia publică. 

 

Revenim la sfatul săptămânii : Încearcă să înțelegi emoțiile celor cu care interacționezi. Este nevoie de multă empatie și, cel mai simplu, este să apelezi la un expert. 

 

Cu ce te confrunți în această perioadă ? 

Care sunt provocările întâmpinate în această perioadă ? Ce nu funcționează la capitolul comunicare, imagine sau reputație ? Ce ai dori să îmbunătățești ? Scrie-mi, programăm o discuție și stabilim beneficii concrete. 

De asemenea, te invit să mă urmărești pe LinkedIn.

 

Radu Turcescu

 

Emoțiile într-o criză de imagine

Emoțiile într-o criză de imagine



Sună-mă acum !