Dragoș Bucurenci

De ce s-au supărat oamenii pe Dragoș Bucurenci

Dragoș Bucurenci a creat mare vâlvă prin decizia sa de a accepta poziția de director de comunicare la Philip Morris.

Cum era de așteptat ( sunt sigur că și Dragoș se aștepta ), reprezentanți de seamă din mediul online românesc au reacționat, unii într-un mod ok, alții în pur stil românesc : agresiv, jignitor, dându-și prea ușor cu părerea despre viața și decizia altuia.

Povesteam ieri cu un prieten despre situație și acesta părea șocat : ce treabă au alții cu decizia omului ? Există mai multe explicații pentru reacțiile din zilele trecute.

 

De ce sunt oamenii așa supărați pe Dragoș Bucurenci

 

Abordare diferită
  • Au sesizat o schimbare majoră de abordare. După ani în care Dragoș a fost implicat în tot felul de ONG-uri, acum a ales ceva total opus principiilor și valorilor în care credea. Evident, astfel de schimbări vor crea nemulțumiri și, cum am spus mai sus, Dragoș știa bine acest lucru. Cred că decizia sa a fost asumată. Pe de altă parte, ce oamenii nu par a înțelege este că acest domeniu se aseamănă cu avocatura. Practic, îți aperi clientului în tribunalul opiniei publice. Și, precum avocații, nu poți alege doar clienții fără probleme.

 

Reacția lui Dragoș
  • Reacția lui chiar a pus sare pe rană, gaz pe foc etc. După cum am observat toți, nu mai era vorba despre noul său job, ci despre modul în care a explicat de ce l-a acceptat, punându-se accentul pe fee-ul său de training. Existau și alte variante în care ar fi putut reacționa pentru a calma vocile 🙂

 

Dorința de a ieși în evidență
  • Nu în ultimul rând, tendința oamenilor de a se băga în viața tuturor într-un mod agresiv. Înțeleg și este normal ca fiecare să își formeze o opinie. Înțeleg și dorința de a împărtăși public aceasta opinie. Doar trăim în era Social Media. Dar nu înțeleg de ce și unde am devenit răi. Am citit că ar fi ipocrit, că este un fraier care vinde altor fraieri și tot așa. Acum, serios, de ce ? Cu ce suntem noi afectați de deciziile lui Dragoș ? Va fi el plătit din banii noștri ?  Nu. Vom suferi în vreun fel ? Nu. Dacă este cineva care ar putea suferi anumite consecințe, acesta va fi Dragoș Bucurenci. Și atât !

 

O variantă mult mai corectă prin care ne puteam împărtăși dezaprobarea ar fi fost : “Ciudată decizia lui Dragoș Bucurenci de a se alătura unei companii de gen, după atâția ani în care a lăsat senzația ca este interesat de alte aspecte.” 

Dar nu… nouă ne place șmechereală și mistocăreala.

 

Ce putem învăța de aici ?

  • Orice aspect interpretabil, va fi interpretat negativ
  • O criză de imagine poate izbucni oricând, din orice
  • Perceptia = realitate
  • Chiar trebuie să fim pregătiți pentru orice tip de criză de imagine

 

Dar nu ești singur(ă)

Sunt alături de lideri de companii și le ofer consultanță pe subiecte precum : Reputation Management, Crisis Management & Preparedness, Leadership Communication, Image & Message Development, Executive Presence sau Public Speaking.

Dacă întâmpini provocări în aceste zone, contactează-mă aici. Îți voi oferi o sesiune gratuită de consultanță, în care vom discuta despre orice provocare întâmpini.

De asemenea, te invit să mă urmărești și pe LinkedIn 🙂

 

Dragoș Bucurenci

Dragoș Bucurenci

 

Alături de tine,

Radu Turcescu

 

Foto



Sună-mă acum !