Despre reputație, din două perspective diferite

Te salut,

În ultima lună mi-au fost expuse două perspective diferite cu privire la modul în care sunt privite două companii din România, destul de cunoscute.

Acest articol este despre perspectiva din care liderul companiei percepe noțiunea de reputație, despre modul în care conștientizează cum reputația poate fi impactată de anumite comportamente sau decizii.

 

Două abordări total diferite

Totul pornește de la liderul companiei și de la atenția acordată reputației. Dacă abordarea din spate are la bază valori greșite, reputația companiei va avea de suferit. Dacă abordarea are la bază idei precum “suntem cei mai bine și nimic nu ni se poate întâmpla”, o criză de imagine este mai aproape decât ne închipuim.

 

Un producător cunoscut și abordarea față de furnizori

Despre aceeași companie, în decurs de 30 de zile, am auzit că plătește foarte greu furnizorii de servicii. Din cel puțin 3 surse 🙂

Evident, ne putem întreba cum această percepție va impacta consumatorul final. Direct, prea puțin și probabil doar pe termen lung. Dar, o atitudine greșită față de furnizori îi va îndepărta pe cei buni, serviciile și produsele vor avea de suferit, motiv pentru care impactul asupra consumatorului final va fi negativ.

Nu o dată am fost întrebat : “Radu, dar ceea ce spui tu are sens, este logic și simplu… Oamenii nu gândesc la fel ?”

Răspunsul este simplu : NU ! Pur și simplu nu conștientizează că o percepție negativă ca partener de business va impacta modul în care funcționează compania și, implicit, clientul final.

 

Prin comparație, atenția la reputație

Discutam cu liderul unei companii importante despre programul de pregătire pentru crize de imagine. E genul acela de companie serioasă, atentă la detalii…cu un rol extrem de important în producerea acelor “obiecte” care plutesc pe apă.

“Radu, vreau să implementăm acest program deoarece vrem să protejăm ce am construit până acum…”

De fapt, oamenii au investit multă atenție în modul în care sunt percepuți și își doresc să fie protejați, indiferent de dimensiunea unui incident.

Acum sunt într-un activ proces de recrutare, oamenii își doresc să lucreze acolo… De ce ? Deoarece au fost atenți la percepție.

 

Ce ar fi de făcut ?

Constant, reputația trebuie analizată și reanalizată. Este important să știm, în fiecare moment, cum suntem percepuți.

Putem întreba clienții, partenerii, angajații, colegii și lista poate continua.

În funcție de răspuns, putem alege direcția potrivită : protejăm sau îmbunătățim.

 

Există o soluție

Pentru ambele variante ( protejare sau îmbunătățire ) putem implementa la tine în companie programul Introducere În Crisis Management.

Programul este destinat middle managementului și îi va ajuta să conștientizeze riscurile specifice, implicațiile propriilor acțiuni și să facă față chiar și celor mai devastatoare crize de imagine.

Pagina are un formular de contact, scrie-mi și programăm o întâlnire.

Până atunci, te invit să mă urmărești pe LinkedIn.

 

 

Radu

 



Sună-mă acum !