Despre prevenire

Despre prevenire

Discutam cu un colaborator despre prevenire și despre modul în care privim acest aspect. Îmi spunea că oamenii nu prea aleg drumul prevenției, dacă nu sesizează un pericol imediat.

 

Dacă nu ne doare, nu mergem la medic

O abordare pe care toți medicii o recomandă : analize periodice, prevenție, atenție la orice schimbare în organism etc. Dar, când vine vorba despre prevenire, chiar și în medicină, oamenii par a uita că e mai simplu să previi decât să gestionezi ulterior. Și aici nu mă refer doar la boli grave, ci inclusiv la lucruri simple : e mai simplu să ne uităm pe vreme și să ne îmbrăcăm adecvat, evitând astfel riscul unei răceli. Ce s-ar întâmpla dacă am răci ? Nu mare lucru. Am cheltui doar o mulțime de bani ( medicamentele pentru răceli sunt destul de scumpe ), am fi slăbiți, nu ne-am face suficient de bine treaba și lista poate continua. Astfel, revin la întrebarea inițială : nu e mai simplu să prevenim ? Ceea ce se traduce prin a ne îmbrăca adecvat…

Despre prevenire în medicină putem vorbi o săptămână și tot nu am ajunge la un răspuns final. Dar cum este cu prevenirea crizelor de imagine ?

 

Despre prevenire, când vine vorba despre crizele de imagine

Când vine vorba despre crizele de imagine, abordarea este cam la fel : dacă nu mă doare, nu am de ce să previn.

Dar, din experiență, pot spune că o problemă de reputație are următoarele caracteristici :

  1. Izbucnește când ne așteptăm mai puțin.
  2. Izbucnește din ce ne așteptăm mai puțin
  3. Propune costuri financiare imediate ( mii de euro pentru un incident de intensitate mică spre medie )
  4. Nerezolvată corect, propune costuri reputaționale imposibil de măsurat imediat
  5. Nerezolvată rapid, ridică semne de întrebare și ”lovește” direct în credibilitatea persoanei / companiei
  6. Nerezolvată corect, afectează relația cu angajații, clienții, potențialii angajați, potențialii clienți etc.

 

Când discutăm despre prevenire, lucrurile sunt foarte simple : cât de pregătiți suntem să facem față pierderii încrederii ?

 

Bine, Radu…dar ce înseamnă prevenire ?

Prima întrebare pe care o primesc este aceasta : Ce înseamnă prevenire ? Vom evita toate crizele ?

Nu, sub nicio formă. Nu se pune problema să evităm toate crizele. Este, pur și simplu, imposibil. Când discutăm despre prevenire, discutăm despre evitarea pierderii încrederii, despre evitarea distrugerii credibilității. Aceste aspecte trebuie prevenite deoarece, odată izbucnită o criză, consecințele reputaționale vor fi extrem de greu de controlat.

Un fost client oferă 2 motive extrem de puternice pentru care pregătirea oamenilor este importantă în protejarea reputației. Te invit să le citești în acest articol.

 

Cum putem preveni dezastrele de imagine ?

Prin antrenament. Este cel mai simplu și direct mod. Un antrenament corect va construi mentalitățile și abilitățile corecte, ce ne vor ajuta să prevenim distrugerea reputației. Crezi că nu ți se poate întâmpla ? Te invit să arunci o privire peste aceste crize :

Nicinul dintre liderii celor 3 companii nu se aștepta. Consecințele nu au fost deloc mici și s-au măsurat, atât în pierderi financiare serioase, cât și în pierderi reputaționale ( care tot în pierderi financiare se vor materializa la un moment dat ).

La cererea clienților, am pregătit un program de protejare a reputației și de prevenire a distrugerii acesteia. Presupune o perioadă de 30 de zile, timp în care vom lucra pe cazuri ( potențiale ) concrete, specifice companiei pe care o conduci. Astfel, oamenii vor conștientiza ce poate merge rău și vor înțelege rolul lor în proces. Restul beneficiilor pot fi analizate aici.

Te invit să arunci o privire și să detaliem la o cafea 🙂 Îmi poți scrie pe email ( radu.turcescu@icloud.com ) sau pe LinkedIn.

 

Despre prevenire

Despre prevenire

 

Radu Turcescu

 

 

Foto



Sună-mă acum !