Degeaba comunicăm dacă nu știm de ce comunicăm

Cred că cea mai proastă întrebare pe care am primit-o în cadrul diferitelor întâlniri, de la diferiți lideri de companii, este “Ce canal de comunicare folosești ?”.

Această întrebare își facea “simțită prezența” în special când erau aduși experții interni.

Evident, canalul de comunicare este important și are scopul său, dar până acolo este discuție lungă.

Problema este alta : prea puțini lideri își adresează întrebarea “De ce comunic ?” !

 

De ce este important să știm “de ce” comunicăm ?

Comunicarea nu reprezintă un capăt de linie. Altfel spus, degeaba postăm orice pe LinkedIn sau spunem orice în presă sau în ședințe sau în evenimente sau…în orice formă de comunicare. Degeaba comunicăm dacă nu știm “de ce” comunicăm.

Răspunsul la întrebarea “de ce” ne va oferi un alt răspuns, la o întrebare la fel de importantă : Ce comunicăm ? Din păcate, nu pot afla ce dacă nu știu de ce.

Câți oameni crezi că își pun problema așa ? Nu foarte mulți… Pentru unii este suficient să fie acolo. Doar că prezența de dragul prezenței nu ne va poziționa drept lideri, nu va rezolva criza de imagine, nu va transmite încredere și nu va construi o relație puternică.

 

Iată câteva exemple de abordări care nu vor produce rezultate

Favoritele mele sunt rezultatele financiare. Mesajele de gen sunt foarte puternice, dacă sunt încadrate într-o strategie și dacă există comunicare constantă din partea liderului. Altfel, creșterea cu 20% nu interesează pe nimeni.

Următorul punct este despre lauda premiilor. Pe scurt, observ des persoane care comunică doar când povestesc despre premiile primite. Din nou, această abordare ar fi extrem de puternică dacă ar fi încadrată într-un proces continuu. Altfel, pare doar că ne lăudăm cu premiile primite. Mai mult decât atât, relația dintre un lider și publicul său nu se construiește prin premii, ci prin idei și valori comune. Pam pam !

Distribuirea postărilor companiei fără o opinie proprie este, de asemenea, des întâlnită. Impactul este minim. Din nou, relația se construiește prin interacțiune și, dacă am avea acel de ce, am înțelege că simpla distribuire nu va conduce la rezultatul așteptat.

Și nu în ultimul rând, lipsa comunicării…care reprezintă, de fapt, tot o formă de comunicare. De multe ori am auzit motivul “timp” în decizia de a nu comunica. Dar ce trebuie să înțelegem este că oamenii analizează inclusiv liniștea. Și își vor construi opinii în baza a ceea ce nu spunem. Cât de corecte pot fi aceste opinii ?? Această abordare este comună în crize de imagine, când cea mai neinspirată idee este să nu spui nimic.

 

Cum afli acel de ce ?

Simplu : întreabă-te ce dorești să se întâmple la finalul unui mesaj !

Ce dorești ca oamenii să facă sau înțeleagă ? Care e rezultatul așteptat ? Și nu, nu mă refer la “vreau să cumpere”. Sub nicio formă. Discuția este mult mai profundă de atât. Pentru că scopul comunicării este influențarea de percepții. Altfel spus, înainte de a decide să cumpere, oamenii își formează percepții. Aici este rolul liderului. La a influența acele percepții care vor conduce la decizia de a cumpăra. Și aceasta, dragilor, se numește strategie.

Tu de ce comunici ?

 

 

Vrei să afli de ce să comunici într-o criză de PR ?

Intră aici și urmărește materialele video. Vei afla de ce să te pregătești pentru crize de PR și care este rolul mesajelor în gestionare.

Apoi, dacă vei dori mai multe detalii, completează formularul și programează-ți sesiunea gratuită.

 

 

Alături de tine,

Radu

 

Foto



Sună-mă acum !