Criza prăjituri mucegăite

Despre criza ”prăjituri mucegăite”

Criza prăjituri mucegăite îmi confirmă cât de puțină atenție acordăm reputației. Falimentul e doar la un pas distanță.

Ieri am primit un telefon de la o cunoștință care m-a întrebat dacă pot ajuta un lanț de cofetării ce se confruntă cu o problemă de reputație : se pare că au vândut prăjituri mucegăite unei domnișoare cu o anumită influență în mediul online. Cum era de așteptat, nu a durat mult până la momentul postării fotografiei în Social Media.

Situația este extrem de ușor de gestionat și poate fi rapid transformată într-o abordare pozitivă pentru companie. Evident, este nevoie de experiență în gestionarea unei crize de imagine.

Criza prăjituri mucegăite mi-a atras atenția din două perspective.

 

Criza prăjituri mucegăite : Prea scump

Le-am spus că îi pot ajuta, le-am explicat cum, le-am explicat beneficiile ( punând accentul pe valoare ) și le-am spus investiția. Răspunsul a fost că e prea scump 🙂 Nu cred că a contat foarte mult ( deși nu e indicat, dar situația a impus-o ) faptul că discutam printr-un intermediar. M-a surprins că nu a dorit să investească în protejarea reputației, într-un domeniu extrem de sensibil.

Ne descurcăm noi…

Departe de mine de a părea arogant, dar cum te vei descurca ? Câte crize ai gestionat până acum ? Câte cărți de Crisis Management ai citit ? Cu câti experți internaționali ai vorbit ?

Criza prăjituri mucegăite vine și demonstrează un aspect periculos : oamenii nu înțeleg importanța și rolul reputației. Mai ales că domeniul este foarte sensibil. Ce vei face când oamenii nu vor mai avea încredere în ce vinzi ? Nu cumva pierderile ( actuale și viitoare ) sunt mult mai mari decât fee-ul meu ? Cu siguranță.

 

Rezolvarea lor

Rezolvarea aleasă de ei la momentul în care au discutat cu mine a fost simplă : vom discuta cu persoana care a postat fotografia.

Până aici e bine, dar de ce am face acest lucru ? Ce urmează ? Va șterge postarea ? Va infirma ceea ce a povestit deja ?

Și chiar dacă ar face aceste lucruri, nu cumva oamenii și-au format deja o opinie ? Cu siguranță, da. Problema cu Social Media este că incidentele de PR nu se opresc prea repede. Cu cât mai mulți oameni apreciază / comentează o postare, cu atât va fi mai vizibilă. Cu cât va fi mai vizibilă, cu atât va atrage mai multe comentarii / aprecieri. E un bulgăre greu de oprit.

Pentru a gestiona o astfel de situație, este nevoie de o strategie. Orice acțiune care nu este inclusă într-o strategie clară, plutește în aer și nu va atinge rezultatele așteptate : calmarea situației, protejarea reputației, recâștigarea încrederii clienților etc. Mai mult decât atât, contextul în sine este extrem de permisiv : ne putem folosi de criză pentru a întoarce totul în favoarea noastră.

Și da, în astfel de momente, ai nevoie de un expert care să te ajute să gestionezi criza.

 

Dacă ai o problemă de imagine / reputație sau dacă îți dorești să povestim pe obiective concrete, te invit să îmi scrii. Vom programa o discuție telefonică sau întâlnire și vom discuta beneficii concrete.

 

Radu Turcescu

 

Criza prăjituri mucegăite

Criza prăjituri mucegăite

 

Foto



Sună-mă acum !