Criza Ford

Criza de PR “Ford Kuga”

În Decembrie 2015, Reshall Jimmy a ars de viu în mașina lui, Ford Kuga, în Africa de Sud. Din acel moment, peste 50 de mașini au ars, ridicând astfel serioase semne de întrebare. Astfel, criza Ford a luat naștere.

Deși situația era gravă, Ford a decis rechemarea în service abia după 1 an și doar după intervenția Comisiei Naționale a Consumatorului. Această abordare a pus și mai mult gaz pe foc, amplificând și mai mult o situație deja gravă. Metoda “struțului” care își bagă capul în pământ nu poate fi considerată o soluție în astfel de cazuri. Opinia publică așteaptă altceva, iar pregătirea trebuie să fie literă de lege. Din păcate, criza Ford a fost extrem de prost gestionată.

 

Criza Ford : De ce sunt oamenii supărați

Reacția opiniei publice are la bază o serie de emoții negative : nervi, supărare, teama, frustrare, neîncredere și lista poate continua.

În primul rând, avem un incident grav. O persoană a murit.

În al doilea rând, avem alte incidente similare, din fericire, fără victime.

Și în al treilea rând, avem reacția Ford, lipsită de empatie și înțelegere.

 

Ce așteptau, de fapt, oamenii ?

  1. Ford ar fi trebuit, întâi de toate, să recunoască situația. Să admită că se află într-o criză, fără a se preface că nu e nimic grav.
  2. Empatia joacă un rol esențial aici și Ford a picat acest test. Managementul companiei ar fi trebuit să demonstreze că îi pasă.
  3. Comunicarea trebuia să fie clară și transparentă. Scuzele nu ar fi trebuit să lipsească, informațiile ar fi trebuit prezentate simplu și la obiect. De asemenea, colaborarea totală cu autoritățile este mai mult decât necesară.
  4. Un plan de revenire, prin care să asigure oamenii că astfel de incidente nu vor mai avea loc ar fi trebuit prezentat și implementat cât mai rapid.

Din păcate, Ford nu a implementat niciunul dintre pașii de mai sus, ceea ce a condus la alte și alte probleme.

 

Necunoscutul

O criză de imagine ( nu neaparat la fel de mare precum Criza Ford ) ne împinge în necunoscut. Nu știm ce se va întâmpla, când, cum… nu putem controla reacția opiniei publice și emoțiile negative ce vor apărea. Este înfricoșător acest necunoscut deoarece poate lovi imediat și mult mai dur decât am estimat.

Cel mai simplu mod prin care putem controla necunoscutul este format din 3 pași :

  • Conștientizează riscurile
  • Cere ajutor specializat
  • Învață

 

Da, te pot ajuta să controlezi necunoscutul. Dacă ai o criză de imagine sau probleme de reputație, dacă dorești să comunici convingător sau să influențezi opinia publică, accesează acest link și programează-ți o sesiune gratuită de consultanță. Va fi o experiență extraordinară !

 

Alături de tine,

Radu

 

Criza Ford

Criza Ford

 

Foto



Sună-mă acum !