Criză de PR în Social Media : De ce oamenii comentează

O criză de PR în Social Media poate produce ravagii.

Modul în care oamenii comentează în Social Media poate forma, în anumite momente, percepția despre o situație, produs, serviciu, companie sau persoană.

Țin minte o criză de PR în Social Media în care am fost implicat ( Somonul vopsit ) și care a necesitat o atenție emoțională destul de mare direcționată către un anumit domn care comenta la toate postările existente și inexistente :)) Îmi era foarte clar că misiunea omului era de a distruge, cât putea, reputația companiei respective. Partenerii mei nu păreau a înțelege.

Și apoi am găsit această postare :

Criză de PR în Social Media

 

Mi-a plăcut foarte mult subiectul, întrucât am simțit și eu această direcție către miștocăreală și șmecherie. Din păcate, negestionate corect, aceste comentarii vor forma percepții.

 

Cum se întâmplă într-o criză de PR în Social Media

Mică sau mare, o criză de PR în Social Media poate produce ravagii.

Și acolo lucrurile pot scăpa ușor de sub control. Foarte ușor. Nu voi uita momentul în care, într-o zi de sâmbătă, un prieten m-a sunat și m-a întrebat dacă pot ajuta o cunoștința, un medic ginecolog care avea o problemă de imagine pe Facebook. Am accesat postarea respectivă și… sute de comentarii, sute de distribuiri, mii de like-uri. Toate negative.

 

De ce aleg oamenii să intervină într-o criză de PR în Social Media ? Iată câteva motive…
  • Uneori oamenii sunt furioși pe bună dreptate. Fie sunt implicați direct în scandal, fie au experimentat ceva asemănător. Din experiență, grupul acesta este cel mai mic. Oamenii implicați preferă să aștepte, să gestioneze rațional situația și problema.
  • Stima de sine scăzută care conduce la un complex de inferioritate, care conduce la acțiuni ce ar trebui să “combată” acest sentiment. Astfel, găsim pe cineva intr-o situație negativă și îi “arătăm” noi. Îl vom critica și ne vom simți bine.
  • Stima de sine scăzută presupune că nu ne iubim prea mult. Suntem guvernați de sentimente negative, de opinii negative despre ce este în jur. Astfel, vedem doar ce este rău în situații și oameni.
  • Forța grupului. Chiar dacă la început evităm să ne implicăm, șansele cresc atunci când observăm că un grup mare de oameni comentează. Teama de a fi excluși ne va împinge spre comentarii sarcastice, totul pentru a demonstra cât de buni suntem. Și da, ne întoarcem la stima de sine. Avem nevoie de aprobarea celor din jur pentru a conștientiza cât de buni suntem. Avem nevoie să demonstrăm.
  • Lipsa de educație.

 

Câțiva pași de gestionare
  1. Conștientizarea acestor aspecte. Oamenii cheie din companie trebuie să știe de ce oamenii reacționează.
  2. Pregătirea pentru astfel de situații. La fel, oamenii cheie din companie trebuie să știe cum să gestioneze astfel de persoane. Să îi ignorăm ? Să le răspundem pașnic ? Sau agresiv ? Avem nevoie de un plan.
  3. Controlarea emoțiilor. Poate cel mai greu aspect când vine vorba despre reputație este controlarea emoțiilor. Lipsa controlului poate conduce către acțiuni nefericite, care să afecteze și mai mult criza sau situația.

Simplu spus : ai nevoie să înțelegi, să ai un plan și să îl implementezi 🙂

 

Doar în crize ?

Haha… NU !

Problema este că nu. De câteva luni lucrez cu un Country Manager foarte prezent în spațiul public. La una dintre postările sale, un domn a simțit nevoia să îl contrazică agresiv. Deși nu se cunosc, nu s-a abținut din a jigni. A continuat apoi să răspundă la comentariile altora în aceeași notă.

Din păcate, astfel de comportamente nu au loc doar în crize de imagine. Odată ce vom alege să ieșim în față, vom găsi tot felul de persoane care vor simți nevoia să ne “corecteze”.

Principiul de mai sus se aplică și în timpuri de pace. Avem nevoie să înțelegem de ce oamenii aleg să comenteze, să avem un plan de gestionare a acestor persoane și să nu cădem prada emotiilor. Ultimul pas este, de departe, cel mai greu. Dorința de a demonstra se poate manifesta și la noi. Nevoia de a clarifica anumite aspecte se poate manifesta și la noi. Dar să nu uităm că, în proporție de 99%, comportamentul abuziv din mediul online este legat de cel care comentează și nu de noi. Cel mai probabil, suntem un simplu pion în lupta lor cu ei înșiși.

 

Nu ești singur(ă)

Vreau să îți ofer 30 de minute de consultanță gratuită în care să discutăm despre orice problemă sau provocare pe care o întâmpini. Domenii în care ofer sfaturi și strategii sunt următoarele :

  • Crisis Management and Preparedness
  • Reputation Management
  • Leadership Communication
  • Image Development
  • Message Development
  • Executive Presence
  • Public Speaking

 

Pentru programare, te invit să accesezi acest link.

De asemenea, nu uita că mă poți urmări și pe LinkedIn.

 

Radu Turcescu



Sună-mă acum !