Criză de imagine

Când tipul de client poate conduce către o criză de imagine

Da, tipul de client poate conduce la o criză de imagine extrem de serioasă. S-a întâmplat în Statele Unite, unde sute de angajați ai companiei Wayfair au protestat deoarece managementul companiei a decis să vândă mobilă unor tabere de detenție pentru copiii imigranți din Mexic.

Managementul companiei a răspuns destul de standard, deși era foarte clar că lucrurile nu sunt chiar roz : “Este politica companiei de a onora toate comenzile…”. Cum era de așteptat, această poziție a încins și mai mult spiritele.

 

De ce au ajuns în criză de imagine

  1. CEO-ul companiei nu a reușit să calmeze evidentele emoții negative. PR-ul este despre emoție, iar gestionarea unei crize de PR presupune, în primul rând, calmarea acelor emoții.
  2. Mai mult decât atât, declarația de mai sus nu a făcut altceva decât să irite și mai mult un public deja supărat și să mențină compania în criză.
  3. Una spun și alta fac. Pe website-ul companiei putem găsi informații drăguțe despre valori, misiune sau viziune. Cu siguranță, angajații companiei au simțit că acele valori au fost încălcate.
  4. Lipsa unei pregătiri anterioare. Din modul în care a fost gestionată situația, este extrem de clar că nu a existat o pregătire anterioare. Mesajul a fost neinspirat și strategia a lipsit.

 

Câteva concluzii

Imaginea este influențată de tot ce facem și spunem. Drept dovadă exemplul de mai sus.

Din păcate, când vine vorba despre o criză de imagine, bâjbâim în necunoscut. Fără ajutor specializat, este aproape imposibil să știm modul în care opinia publică va interpreta și acționa. De multe ori, liderii de companii pe care îi consiliez sunt foarte surprinși de faptul că au ajuns intr-o criză de imagine : “Din atât de puțin…”. Fără excepție, le răspund simplu : “Oamenii sunt diferiți și interpretează. Orice poate fi interpretat, va fi interpretat negativ.”

Acesta este motivul pentru care este bine să analizăm tot ce facem și spunem. Pentru a nu ajunge în…necunoscut. Fie că suntem în timpuri de pace, fie că ne aflăm într-o criză de PR, este crucial să înțelegem opinia publică. Ce gândesc, care le sunt instinctele și emoțiile care răspund, care le sunt dorințele și provocările. Doar așa vom putea evita declarații precum cea de mai sus. Și să nu uităm un lucru deosebit de important : PR-ul este despre emoții și, odată izbunicată criza, ne vom “zbate” într-un dureros necunoscut.

Tuturor ne este teamă de necunoscut și, cel mai simplu mod prin care evita “surprizele” este apelarea la un expert. Dacă întâmpini provocări în zona de reputație, accesează acest link și programează-ți sesiunea gratuită.

 

Te aștept,

Radu

 

Criză de imagine

Criză de imagine

 

 

Sursă



Sună-mă acum !