Criza ”Altex și Black Friday”

Criza ”Altex și Black Friday” – o situație interesantă

Criza ”Altex și Black Friday” – o situație interesantă

Criza ”Altex și Black Friday” a pus degetul pe rană cumva. De ani de zile oamenii semnalează reduceri false, creșteri de prețuri anterior Black Friday și alte astfel de proceduri.

În fine, Altex a picat aiurea în toată situația și a luat o amendă.

În bula mea de pe Facebook a circulat această știre, dar nu era vorba doar despre amendă, ci și despre faptul că în comunicarea cu oamenii de la ANPC, reprezentații Altex ar fi afirmat că ei nu pot fi corecți într-o piață unde nimeni nu este.

Informația a ajuns publică în urma comunicatului ANPC și publicată pe cam toate website-urile de știri.

Criza ”Altex și Black Friday”

Criza ”Altex și Black Friday”

 

Criza ”Altex și Black Friday” – strategia de crisis management

Sincer, nu știu cum au gândit cei de la Altex strategia de crisis management. Criza ”Altex și Black Friday” semnalează o situație sensibilă. Nu este ceva din care nu poți ieși, dar nici neaparat simplu de gestionat.

Dacă informația ”toți face la fel” a fost ”aruncată” către comisarii ANPC sperând să apară în comunicat, mă înclin. Mesajul nu mi se pare deloc prost. Mută atenția de la o problemă punctuală la o problemă generală.

Doar că eu cred că nu a fost așa, iar Criza ”Altex și Black Friday” scoate în evidență o problemă în gestionarea crizelor de imagine.

 

Public Relations ≠ Media Relations

Încă există în România ideea aceasta că o strategie de PR = apariții în presă. Includem aici situațiile în care ne propunem să construim o imagine sau în care trebuie să gestionăm o criză de imagine.

Ceea ce este super fals. Dacă apare în presă al nostru comunicat nu înseamnă că percepția oamenilor a fost influențată, iar dacă nu apare în presă o anumită informație, nu înseamnă că nu va apărea pe alte canale de comunicare sau din alte surse.

Imaginea este influențată de tot ce facem și spunem pe toate canalele de comunicare și în relație cu toate categoriile de public. Inclusiv ANPC.

Eu nu cred că reprezentanții Altex și-au dorit acest mesaj în spațiul public, dar nu a mai fost în controlul lor din momentul în care au scos ”porumbelul pe gură”. ANPC a profitat de situație pentru a da un semnal în piață și, brusc, o simplă idee spusă între 5 oameni a devenit poziție oficială. Și, atenție, fără voia celor de la Altex. Pentru că aici este problema de fapt: au pierdut controlul.

Repet, dacă mă înșel și așa au gândit, mă înclin și îi scot la masă 🙂

 

Da, dar a venit din comunicatul ANPC

Așa, și? Contează? În ziua de astăzi, adevărul nu prea mai contează. Percepția este realitate și ea este ușor influențabilă prin internet. Astfel că o criză de imagine te poate lovi rău de tot, când te aștepți mai puțin și de unde te aștepți mai puțin.

Contextul este din ce în ce mai complicat.

Gestionarea înseamnă mult mai mult decât un comunicat de presă trimis jurnaliștilor prieteni și postat ulterior pe Facebook. Chiar și tăcerea poate fi interpretată prost sau reinterpretată, cum s-a văzut în exemplul de mai sus. Vă garantez că percepția oamenilor nu va fi schimbată prin astfel de practici oarecum învechite.

Oricum, super interesantă situație.

 

Foto de la Robert Burcea.

 



Call Now ButtonSună-mă acum !