Ce putem învăța din criza MGM !

Dacă ești liderul unei companii, există șanse mari de a ajunge într-o criză de imagine serioasă. Evident, nu la fel de mare precum criza MGM, dar dimensiunea contează mai puțin pentru ce urmează să explic.

 

Câteva cuvinte despre criza MGM

În Octombrie 2017 Stephen Paddock a ucis 58 de persoane, trăgând cu arma din camera sa de hotel de la etajul 32. Hotelul în care a avut loc atacul se numește Mandalay Bay și este deținut de celebra companie MGM. 

În urma evenimentului, MGM s-a remarcat printr-o gestionare dezastruoasă a crizei, încercând să-și “salveze pielea” prin tot felul de procese intentate victimelor. 

Strategia MGM de gestionare a crizei nu a rămas fără consecințe la nivel reputațional, tot mai mulți oameni criticând public abordarea și anunțând că renunță la serviciile companiei.

Unde a greșit managementul MGM ?

Din păcate, abordarea lor a demonstrat o imensă lipsă de empatie. Mult mai preocupați de a-și salva pielea, au călcat pe cadavre și au acționat în judecată persoane care nu meritau.

Dacă mă urmărești sau îmi citești articolele, știi bine cât de mult preț pun pe empatie în crizele de imagine. Dacă există un moment în care trebuie să demonstrăm că ne pasă și de altcineva, acesta este. Criza de imagine. Aici, într-o situație dificilă, putem diferenția liderii adevărați de liderii de carton.

 

Ce putem învăța de aici ?

Primul lucru, și cel mai important, pe care trebuie să îl facem într-o criză de imagine este să înțelegem emoțiile opiniei publice. De ce au reacționat cum au reacționat ? Ce simt ? Care le sunt temerile sau preocupările ? Doar așa vom putea construi strategia potrivită …

Era o vorbă care îmi place foarte mult : “Oamenii vor uita ce ai spus, vor uita ce ai făcut, dar nu vor uita cum i-ai făcut să se simtă…” ( Maya Angelou )

Din nou, revenim la emoții și la înțelegerea lor. Te afli într-o criză de imagine și vrei să îți protejezi reputația ? Începe prin a înțelege emoțiile opiniei publice. Vrei să ieși în față într-un mod convingător ? Începe prin a înțelege emoțiile opiniei publice ? Vrei să fii văzut drept lider ? Începe prin a înțelege emoțiile opiniei publice. Vrei să influențezi opinia publică ? Începe prin a înțelege emoțiile opiniei publice.

 

Radu, și dacă nu ?

Dacă nu vei reuși să înțelegi emoțiile opiniei publice, vei acționa în necunoscut. Și necunoscutul este îngrozitor. E ca și cum am conduce în întuneric, fără lumini, cu ochii închiși.

O metodă simplă prin care să fugi de necunoscut este să ceri ajutor specializat. Mare parte din activitatea mea constă în a “traduce” acțiunile opiniei publice din punct de vedere emoțional. Abia apoi începem să lucrăm la strategie, mesaje și plan.

Și da, te pot ajuta și pe tine. Te confrunți cu o criză de imagine sau dorești să fii văzut drept lider ? Intră pe raduturcescu.ro și programează-ți o sesiune gratuită de consultanță. Voi fi alături de tine și te voi ajuta să rezolvi provocările cu care te confrunți.

 

Te aștept,

Radu


Foto



Sună-mă acum !