Ce poate merge rău în compania pe care o conduci ?

Anul trecut am implementat programul “Introducere în Crisis Management” într-o organizație cu oameni foarte faini și un lider preocupat de problemele reputaționale.

Îmi amintesc de acest exemplu în mod special dintr-un motiv foarte simplu, pe care îl voi împărtăși imediat.

 

Am început simplu

Am început programul de pregătire pentru crize de imagine în maniera obișnuită : analizând câteva crize celebre, din România, dar și din alte zone ale lumii.

Ca de obicei, participanții se uitau la mine surprinși de modul în care o criză poate izbucni, dar și de urmările dure produse de un incident de PR.

Scopul acestui punct este de a-i determina pe oameni să înțeleagă un lucru simplu : o criză de imagine poate izbucni oricând, din orice. 

De ce îmi amintesc de acest exemplu

Spuneam mai sus că voi împărtăși motivul pentru care îmi amintesc de acest exemplu.

Imediat după finalizarea etapei ce presupune analiza unor crize celebre, ajungem la punctul cu adevărat important : identificarea potențialelor crize, specifice companiei în care implementez programul.

În acest punct oamenii sunt cu adevărat surprinși. Nu și acum, însă. Acum au fost șocați. Pentru câteva minute, participanții se uitau la lista respectivă, cu ochii mari, cât cepele. La un moment dat, a urmat o replică pe care nu o voi uita prea curând :

Doamne, nu credeam că sunt atât de multe și atât de dure…

Da, cam acestea sunt reacțiile oamenilor când văd ce pot merge rău în compania lor. Eu îi mai spun și #ohfucklist.

Indiferent de domeniul de activitate, conștientizarea este dură. Dar, este ceva ce trebuie făcut.

 

De ce este importantă conștientizarea ?

Este foarte probabil ca viitoarea criză ce va lovi compania pe care o conduci să se regăsească în lista respectivă. Dar, sunt la fel de multe șanse să fim afectați de o criză ce nu se regăsește pe #ohfucklist. Diferența este simplă și crucială : nu vom fi surprinși.

Nu o dată am auzit replica ( din partea clienților pe care îi ajutam să iasă din criză ) : nu ne-am așteptat la o astfel de situație.

Evident că nu se așteptau. De ce ? Deoarece nu #ohfucklist nu exista…

Pe lângă beneficiul evident ( pregătirea ), lista are și un obiectiv secundar : ne pregătește mental.

 

Te pot ajuta să te pregătești pentru crize de imagine

Am creat un program simplu : Introducere În Crisis Management.

Principiul este simplu și atractiv : construim #ohfucklist și, ulterior, lucrăm pe ea : cauze, metode de prevenție, metode de gestionare.

Aruncă o privire pe program și scrie-mi pentru a programa o discuție.

De asemenea, îți recomand să mă urmărești și pe LinkedIn.

 

Radu 🙂

 



Sună-mă acum !