Când să apelezi la un consultant

Când să apelezi la un consultant

Când să apelezi la un consultant ? Este o întrebare ce conține două răspunsuri : unul normal, logic și unul mult mai profund.

Teoretic, oricine poate apela la un consultant oricând își dorește. Practic, lucrurile stau puțin diferit. Dacă îți dorești maxim din relația cu un consultant, este nevoie să apelezi la acesta în momentul potrivit.

 

Când să apelezi la un consultant : răspunsul clasic

Răspunsul clasic este foarte simplu : când ești în dificultate, când ai o problemă pe care nu o poți gestiona sau când îți dorești o rezolvare mai rapidă a unei situații.

Să luăm exemplul activității mele, unde ajut lideri de companii să îmbunătățească sau să protejeze imaginea și reputația.

Dacă nu ai o imagine, poți apela la mine pentru a te ajuta să construiești imaginea potrivită.

Dacă ai o reputație cu probleme, poți apela la mine pentru a te ajuta să rezolvi această problemă.

Dacă ai o criză de imagine, poți apela la mine pentru a gestiona criza.

Dacă întâmpini dificultăți în a construi o relație cu publicul relevant, poți apela la mine pentru a construi o strategie de comunicare.

Și lista poate continua, dar sunt sigur că ai înțeles ideea : ai un obiectiv / problemă, apelezi la un consultant care te va ajuta să atingi obiectivul / rezolvi problema.

Dar…avem și răspunsurile mult mai profunde…

 

Când să apelezi la un consultant : răspunsul profund

Răspunsurile expuse mai sus reprezintă abordarea corectă și normală. Banală aș putea spune. Din experiență, lucrurile sunt mai complexe puțin. Astfel, întrebarea ”Când să apelezi la un consultant ?” și-ar putea găsi răspunsul în variantele de mai jos :

  • Când înțelegi la nivel profund importanța imaginii și reputației

Este foarte simplu : dacă nu consideri că imaginea și reputația reprezintă aspecte importante în succesul tău, nu are sens să apelezi la un consultant. Există domenii de activitate unde imaginea și reputația contează mai mult. Îți recomand o analiză temeinică asupra domeniului tău, asupra impactului avut la nivelul opiniei publice.

Cu cât impactul este mai mare, cu atât imaginea și reputația vor juca un rol mai mare. În consecință, șansele ca o criză de imagine să vă ”lovească” se află în creștere direct proporțională.

 

  • Când înțelegi la nivel profund valoarea adusă de un consultant

Dacă nu există o conștientizare profundă cu privire la valoarea adusă de un consultant, chiar nu are rost să apelezi la un consultant. Într-o astfel de situație, întrebarea ”Când să apelezi la un consultant” are un singur răspuns : când vei înțelege de ce să apelezi la un consultant. Este mai mult decât important să pui accentul pe valoarea adusă de acesta, pe importanța sfaturilor sale, pe experiența sa.

 

  • Când ești dispus(ă) să investeși în dezvoltarea și transformarea ta

Aici există două componente : timp și bani. Dacă nu ești dispus(ă) să investești timp în relația cu un consultant, chiar nu are rost să apelezi la unul. Dacă nu ești dispus(ă) să urmezi sfaturile acestuia și să implementezi ceea ce stabiliți împreună, chiar nu are rost să lucrezi cu un consultant.

Pe de altă parte, dacă nu ești de acord să investești financiar în transformarea ta, ar fi bine să renunți la ideea de a lucra cu un consultant. Am spus și mai sus, este mult mai simplu să pui accentul pe valoarea adusă de acesta, să analizezi beneficiile concrete ale colaborării cu un consultant. Dar, dacă primul lucru la care te gândești este cuvântul ”scump”, discuția ar trebui să se încheie aici.

Dacă am învățat un lucru în ultimii ani este că valoarea costă.

 

  • Când înțelegi profund importanța prezenței liderului companiei în spațiul public

Nu este vorba de orgoliu aici : Să fiu văzut, să fiu apreciat etc.

Unul dintre cele mai dezvoltare instincte ale oamenilor este instinctul gregar sau efectul de turmă. Ce înseamnă acest lucru ? Noi, oamenii, instinctiv căutăm lideri pe care să îi urmăm. Valabil pentru clienți, angajați, parteneri etc etc etc.

Astfel, prezența liderului în spațiul public este extrem de importantă în vremuri de pace, dar în special în crize de imagine. Îți recomand acest articol pentru detalii.

 

Stabilirea obiectivelor

Cel mai simplu lucru pe care îl putem face este să avem o discuție despre obiective și beneficii directe. Te rog să îmi scrii și te voi contacta eu pentru a programa o întâlnire. Vom discuta despre valoarea concretă adusă de colaborarea cu mine.

De asemenea, te invit să mă urmărești și pe LinkedIn sau Twitter.

 

Radu Turcescu

 

Când să apelezi la un consultant

Când să apelezi la un consultant

 

Foto



Sună-mă acum !