Reputație prea bună

Când o reputație prea bună poate face mult rău

Când o reputație prea bună poate face mult rău ? Există astfel de situații, cel puțin paradoxale ? Cu siguranță există multe astfel de contexte, când o reputație prea bună poate crea consecințe negative.

Discutam în urmă cu câteva zile cu liderul unei companii despre situația lor. Clientul final pune acentul pe 2 aspecte foarte interesante : pe reputația liderului companiei pe de o parte și pe relația cu reprezentanții de vânzări pe de altă parte.

Sunt convins că un astfel de context este destul de comun, el fiind întâlnit în cadrul multor companii din România.

 

O reputație prea bună poate crea haos

Da, o reputație prea bună poate crea haos în momentul în care oamenii cheie din companie nu sunt aliniați în comportamente, valori, principii, idei, mesaje etc. Revenind la exemplul de mai sus, degeaba investește liderul companiei în imaginea sa, degeaba încearcă să construiască o relație cu utilizatorul final, dacă persoanele care comunică direct cu aceștia nu acționează în aceleași direcții.

Și aici pot fi mai multe variante…

 

Varianta în care există diferențe de abordare

Este, probabil, cea mai comună situație, întâlnită frecvent : liderul companiei construiește pentru el ( și implicit pentru companie ) o anumită imagine, setează anumite mesaje, le comunică periodic, decide anumite aspecte…în timp ce reprezentanții companiei transmit mesaje total diferite sau acționează în afara strategiei stabilite. Acest lucru va conduce la confuzie și la imposibilitatea de a construi o relație corectă, bazată pe idei și valori comune. În lipsa acestei relații, totul se va reduce la percepția clienților despre produs / serviciu, percepție care de multe ori este mai mult decât subiectivă.

Radu, clienții pleacă la prețul cel mai mic…

Păi, unul dintre motive este lipsa relației 🙂

 

Varianta erorilor

Comportamentele neprofesioniste, lipsite de empatie, înțelegere și pricepere. Indiferent cât va încerca liderul companiei să lucreze la imaginea sa, să construiască o relație cu clientul final, un comportament neprofesionist va conduce la o mare problemă de imagine. Mai mult decât atât, o reputație prea bună a liderului companiei va atrage idei precum ”Uite-l și pe ăsta, nu știe ce se întâmplă în compania lui…”

 

O reputație prea bună atrage obligații și responsabilități

Reputația liderului companiei atrage o mare responsabilitate : alinierea companiei și a actorilor implicați la aceeași strategie.

Orice pas greșit, orice lipsă de aliniere va conduce la probleme de imagine, neîncredere sau chiar crize de imagine.

Ce este de făcut ? Workshop-uri interne, continue cu toți actorii implicați din companie. Să nu uităm că secretul constă în repetitivitate și nu în intensitate. Dacă ne dorim ca oamenii să acționeze într-o anumită direcție, este important să le repetăm constant ce este de făcut.

Aceste workhop-uri pot fi susținute de experți interni sau externi și ar trebui să se desfășoare destul de des, cel mult o dată la 3 luni.

Tu când ai discutat ultima oară cu angajații tăi despre imagine și reputație ?

 

Întâmpini provocări în zona de imagine, reputație sau comunicare ?

Hai să povestim puțin despre ce este vorba : Care este provocarea ta ? Ce dorești să îmbunătățești ? Ce nu funcționează ?  Îmi poți scrie pe email, pe LinkedIn sau mă poți suna. Îmi vei povesti care este provocarea ta și vom detalia care sunt beneficiile concrete pe care ți le pot aduce.

 

Radu Turcescu

 

Reputație prea bună

Reputație prea bună

 

Foto



Sună-mă acum !