Când evenimentele trecute te ajung din urmă !

Dacă mă urmărești, știi că am o vorbă pentru crizele lăsate nerezolvate ( includem aici încercarea de mușamalizare ) : este ca și cum avem gunoi în sufragerie și îl acoperim cu un covor. Nu știm când vor veni gândacii sau câți, dar știm sigur că vor veni.

Cam așa se întâmplă în aceste zile la Floreasca. După nefericitul incident din 22 Decembrie, am aflat că în 2019 a existat un caz similar, tot neraportat.

Evident, percepția despre personalul spitalului are și mai mult de suferit, nu doar din cauza celui de-al doilea incident, ci în special din cauza tentativei de mușamalizare.

Asta se întâmplă, de fapt, când lăsăm în urmă crize nerezolvate. La un moment dat ne vor ajunge din urmă și impactul va fi mult mai dur.

Acesta este și motivul pentru care insist cu 2 aspecte deosebit de importante :
  1. Nu lăsați criza nerezolvată pentru că va trece. În primul rând, calmarea spiritelor din spațiul public nu înseamnă că și criza a trecut. Deloc. În mintea oamenilor îndoiala va rămâne. Mai ales dacă vorbim de persoane care sunt cu adevărat interesate de ce avem de oferit. Am și realizat un studiu în acest sens în care am aflat ca oamenii vor ține minte crizele care le-au impactat direct stilul de viață. Și vorbesc de situații de care și-au amintit după ani de zile. Sau pe care nu le-au uitat cu adevărat vreodată. 
  2. Nu rezolvați o criză parțial sau incorect. Oamenii vor observa și vor ține minte, în timp ce îndoiala nu va fi eliminată. Iar într-o criză de imagine, despre îndoială este vorba și despre eliminarea ei. Asigurați-vă că duceți treaba până la capăt, indiferent de cât de dificil pare acest drum în momentul respectiv. Va trece, lucrurile se vor calma și, în timp, oamenii vor uita. Dar nu vor uita trădarea, nu vor uita încercarea de a fi pacăliți, nu vor uita teama. Indiferent de câte comunicate trimitem sau câte interviuri oferim în presă.
Sugestiile mele sunt următoarele :
  1. Pregătiți-vă pentru crize de PR. În primul rând mental. Oamenii cheie din companie, în frunte cu liderul, trebuie să știe ce poate merge rău.
  2. Fiecare potențială criză trebuie analizată din două perspective : prevenire și gestionare. Ce facem pentru a o evita și cum o putem gestiona.
  3. Apelați la un expert când o criză izbucnește. Este ca la medic. Când avem o problemă serioasă, mergem la specialist.

 

CUM TE POT AJUTA ?

Din calitate de consultant strategic de PR, te pot ajuta să influențezi opinia publică și să :

 

Aruncă o privire pe fiecare dintre link-urile de mai sus și hai să povestim. Intră pe raduturcescu.ro și programează o sesiune de consultanță gratuită.

Permanent alături de tine,

Radu

 

Pacientă arsă la Floreasca

Foto



Sună-mă acum !