Bigotti și reputația

Bigotti și reputația

Bigotti și reputația sunt, cel puțin din punctul meu de vedere, precum apa și uleiul. Pur și simplu, nu se împacă. Și asta o spune un client Bigotti, destul de fidel.

Articolul ”Bigotti și reputația” nu își propune să evidențieze minusurile companiei, ci să explice de ce reputația este influențată de tot ce facem și spunem.

 

Bigotti și reputația : Mult marketing

Din punct de vedere marketing, Bigotti investește destul de mult în a construi comunități, a oferi promoții, a invita clienții fideli în magazin și a le oferi discount-uri pentru noile colecții.

Apoi, în fiecare perioadă de discount-uri sunt prezenți pe Facebook și Instagram, investesc în ad-uri, își promovează reducerile…

Practic, orice pentru a ne aduce în magazin și a cumpăra de la ei.

Mai mult decât atât, pot spune din experiență că produsele lor sunt destul de ok. Există calitate în materiale, hainele au un anumit stil și o anumită ținută.

De asemenea, putem spune că produsele lor nu sunt ieftine. Pentru categoria din care fac parte, produsele nu sunt ieftine. Prin desgin-ul magazinelor, prin prețuri… se adresează unui public dispus să investească în vestimentație.

Și totuși, unde e problema… ?

 

Bigotti și reputația : Acțiunile vorbesc mai tare decât faptele

Cum am spus la început, Bigotti și reputația nu se împacă. De ce ? Deoarece experiența din magazin nu reflectă sub nicio formă poziționarea lor. Din 10 magazine în care am intrat, pot spune că din 8 am ieșit spunând că nu voi mai călca vreodată acolo.

 

Nepricepere

Ultima problemă este nepriceperea staff-ului în alegerea hainelor, culorilor sau stilurilor. Probabil rolul lor ar trebui să fie de consultanți ( sau un fel de ), dar este destul de evident că sunt angajate persoane fără experiență. Și nici măcar nu este vina lor. Oamenii sunt probabil angajați și trimiși ”pe front” fără prea mult training. Dar, repet, aceasta este cea mai mică problemă.

 

Urmărirea prin magazin

Din secunda în care ai intrat în magazin, ești urmărit de cineva, poziționat la maxim 1.5 metri în spatele tău. După maxim 30 de secunde apare întrebarea specifică magazinelor din piață, de duzină : ”Vă pot ajuta cu ceva?”

Aaaa..bine că m-a întrebat, altfel mi-ar fi fost rușine să cer. Sunt decis să cumpăr, dar nu o fac datorită rușinii ?!?!

Se adresează unui public cu venituri peste medie, care nu cumpără din nevoie, ci din dorință. Personal, nu intru în Bigotti pentru că am nevoie de ceva. Intru și dacă e ceva ce îmi place și îmi doresc, cumpăr. Dacă este ceva ce urăsc, este să fiu urmărit prin magazin și întrebat cu ce pot fi ajutat. Stați fără grijă, dacă îmi doresc ceva, voi întreba. Simplu.

 

Atitudinea

Apoi intervine atitudinea. Sau, mai bine spus, lipsa unei atitudini profesioniste. Oamenii aceia par atât de plictisiți, atât de sătui de viață și job… Răspunsuri monosilabice, lipsa interesului față de dorința clientului sau ochii peste cap reprezintă doar câteva dintre aspectele ce definește experiența Bigotti : ”Cum..?? NU vrei să probezi ?? Atunci ce cauți aici ?? De ce mă deranjezi ??” este mesajul transmis prin limbajul non verbal.

Foarte probabil, experiența din magazin ar trebui să reprezintă cireașa de pe tort. Să ne simțim atât de bine încât să cumpărăm, să cumpărăm și iar să cumpărăm. Problema apare când persoanele responsabile pentru această experiență transmit cât se poate de clar : ” Nu am chef să fiu aici și să aștept să decizi tu să cumpăr ceva…”

 

Imaginea și reputația este influențată de tot ce facem sau spunem

Cam asta este problema cu imaginea și reputația. Putem avea super website, super campanii de marketing, super magazine, super…orice. Dacă nu suntem atenți la ce facem și spunem, imaginea de ”super” se va evapora rapid. În ochii mei, Bigotti a devenit un magazin banal, unde intru doar dacă am nevoie. Și sunt sigur că nu este ceea ce își doresc ei.

Dacă aș fi consultantul managementului companiei, le-aș spune să investească mai mult în oamenii care interacționează direct cu clienții. Acolo stă secretul reputației lor.

 

Situația ”Bigotti și reputația” nu este atât de rară. Întrebarea este ce îți dorești…

Îți dorești o imagine mai bună sau o reputație protejată ? Îți dorești o relație mai productivă cu publicul relevant sau o comunicare mai eficientă ? Scrie-mi aici și te voi contacta pentru o discuție telefonică sau față în față. Vom povesti despre obictivele tale și despre beneficiile concrete pe care ți le pot livra.

De asemenea, dacă dorești…mă poți urmări pe LinkedIn sau Twitter.

 

Radu Turcescu

 

Bigotti și reputația

Bigotti și reputația

 

Foto



Sună-mă acum !