Am primit un feedback interesant

Marți am avut o întâlnire foarte faină în Manufaktura, Promenada Mall.

Ulterior, deoarece mai aveam de trimis câteva e-mailuri și de scris articolul despre Lidl,am rămas acolo, mi-am mai comandat un fresh și mi-am terminat treaba.

Nu voi spune nimic despre sictirul chelnerilor întrucât, oriunde am merge, e cam aceeași treabă. Alta a fost problema… Mie îmi place să lucrez cu căștile în urechi, ascultând muzică. Așa procedasem și marți.

Și cu toate acestea, cu toată muzica mea, am asistat la o ceartă în toată regula, între chelneri și șefi, despre concediile de Crăciun. Oamenii țipau, se înjurau…în fine… Un comportament total nepotrivit.

Astfel că am postat pe LinkedIn :



În următoarele minute, am primit un feedback cel puțin interesant, în care mi se spunea că nu este normal ca eu să creez o criză de PR.

Feedback-ul mi s-a părut interesant din două perspective :
  1. Postarea mea nu reprezintă o criză de imagine. Nici măcar un incident. Îmi este clar că noțiunea este relativ nouă și acesta este motivul pentru care programul “Introducere În Crisis Management” este atât de util. Uneori, o analiză neinspirată poate transforma o non știre într-o reală criză. De exemplu USR.
  2. Nu putem determina oamenii să nu vorbească. Nimeni nu a reușit vreodată. Cel puțin în democrație. Eu pot înțelege că există oameni încă nostalgici după vremurile în care totul era mult mai controlabil. Dar, astăzi, în epoca vitezei, toată lumea are dreptul de a vorbi, în timp ce știrile negative zboară.
    În locul meu putea fi un jurnalist. Ce s-ar fi întâmplat atunci ? Mai mult decât atât, sunt șanse extrem de mari ca și alte persoane să își fi manifestat dezaprobarea într-un fel sau altul. Ceva îmi spune că incidentul la care am asistat nu este o simplă “scăpare”.

 

Ce putem învăța de aici ?

În primul rând, așa cum o tot spun, imaginea și reputația sunt influențate de tot ce facem și spunem. Multe dintre problemele de imagine pornesc din erori sau comportamente interne. Indiferent cât de bună este cafeaua, eu nu voi merge într-un loc unde sunt obligat să asist la astfel de comportamente. Mai ales că eu nu înjur. Este vorba despre setarea și respectarea standardelor. Oamenii din companie ( cei care pot influența imaginea ) trebuie pregătiți, trebuie să conștientizeze care sunt riscurile de PR și cum pot ei afecta reputația companiei pentru care lucrează.

În al doilea rând, oamenii vor vorbi. Indiferent ce vom face, oamenii vor vorbi. Indiferent cât ne-am dori noi să controlăm toate mediile de comunicare, acest lucru este imposibil.  La un moment dat, informațiile vor “ieși”. Democrație, nu ?

 

Problemele de reputație sunt caracterizate de un mare necunoscut. Fără pregătirea necesară, nu știm când și cum poate izbucni o criză. În cazul Manufaktura nu discutăm despre o criză, cât despre o percepție ce se construiește în timp, lent și dureros. Doar că necunoscutul trebuie eliminat.

 

Elimină necunoscutul ! Cere ajutor ! Pregătește-te pentru probleme de reputație !

 

 

CUM TE POT AJUTA ?

Din calitate de consultant strategic de PR, te pot ajuta să influențezi opinia publică și să :

 

Aruncă o privire pe fiecare dintre link-urile de mai sus și hai să povestim. Intră pe raduturcescu.ro și programează o sesiune de consultanță gratuită.

 

Permanent alături de tine,

Radu

 

 


Foto

 



Sună-mă acum !