Riscuri de PR ce pot fi evitate - Radu Turcescu - Consultant
16775
post-template-default,single,single-post,postid-16775,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

#AskForHelp : 3 riscuri de PR care ar putea fi evitate ( 1 ) 

Ce riscuri de PR există ? În primul rând, o criză de PR poate izbucni din orice, oricând. Aceasta este principala conștientizare a programului ”Introducere în Crisis Management”. 

Cum foarte bine spunea un client vineri, ”înțelegând că există riscuri de PR ne va ajuta să controlăm criza și costurile cât timp mai pot fi controlate…” 

 

Despre ce riscuri de PR e vorba ? 

Există nenumărate riscuri de PR care „pândesc” după colț, dar astăzi voi împărtăși 3 dintre acestea. 

  1. Pierderi reputaționale în raport cu potențialii / actualii clienți 

Odată presarată îndoiala, lucrurile nu vor sta deloc bine. Oamenii vor începe să își pună întrebări, să nu mai creadă atât de ușor ce spunem, să nu mai cumpere cu atâta ușurință. 

Șansele ca oamenii să nu mai cumpere produsele sau serviciile noastre cresc direct proporțional cu numărul sau intensitatea crizelor. Conform studiilor, 25% din cota de piață a unei companii este influențată de reputație, în timp ce un alt studiu ne spune că o organizație poate pierde până la 22% din business în cazul unui singur articol negativ, găsit pe prima pagină Google. 

Dar acest risc se poate manifesta și altfel : într-o schimbare a profilului clientului. Dintr-un client care cheltuia, în medie, 100 lei / zi la noi în companie, noul client va cheltui 50 lei / zi. 

  1. Pierderi reputaționale în raport cu potențialii / actualii angajați 

Perioada în care angajatorii puteau spune ”pleacă dacă vrei, am 100 la poartă” a trecut. Astăzi, tot mai multe persoane sunt foarte atente, nu doar la beneficii, dar și la tipul companiei în care lucrează. O problemă de imagine va putea atrage îndoială în rândul angajaților, scăzându-le astfel aportul sau chiar determinându-i să plece. 

  1. Pierderi financiare datorate pierderii partenerilor 

În multe situații am asistat la ruperea contractelor dintre o companie și partenerii de business, precum hypermarket-urile. Acest lucru va duce la o serie de pierderi financiare, dar și de încredere în raport cu viitorii parteneri. 

 

Ce e de făcut ?

Din păcate, aceste riscuri de PR sunt foarte greu de controlat odată izbucnită criza. Cel mai simplu mod este prevenirea, iar programul ”Introducere în Crisis Management” răspunde perfect la acest context. 

Mai mult decât atât, sunt un consultant care crede cu tărie în importanța ajutorului. Când vine voba de imagine și reputație, ajutorul îl consider un lucru necesar. Riscurile fiind mari, nu există loc de încercări sau tentative. Partea și mai proastă e că nu știm când vor izbucni aceste riscuri de PR. Pot izbucni imediat după criză sau pot fi ”activtate” de un incident minor. 

Programul ”Introducere în Crisis Management” este un program de consultanță care ajută liderii de organizație și echipele lor să conștientizeze riscurile de PR, să prevină parte dintre crize și să fie pregătiți ( inclusiv strategic ) pentru eventuale situații neprevăzute. Pentru detalii, te invit să arunci o privire aici. 

 

Riscuri de PR

Riscuri de PR