Radu Turcescu | Crize de imagine in Romania si modul in care interpretarea te poate duce acolo
Romania si crize de imagine, radu turcescu, consiliere, consultant, trainer, reputatie, perceptie. Ce e de facut pentru a proteja imaginea si pentru a gestiona crize de imagine.
criza de imagine, crisis management, crisis communication, public relations, relatii publice, consilier relatii publice, consilier public relations, consultant
15772
post-template-default,single,single-post,postid-15772,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Orice poate fi interpretat…si imaginea ta depinde de acest lucru [ Articol aparut pe Wall-Street.ro ]

Imaginea ta este influențată de absolut tot ceea ce faci sau spui

Toată lumea isi dorește o imagine pozitivă, o perceptie impecabila. In multele mele întâlniri cu lideri de organizații, nu am întâlnit unul care sa imi spună “Radu, pe noi nu ne interesează ce imagine avem..”

Acum glumind puțin, o atitudine de gen ar fi chiar catastrofală.

Însă întrebarea care mă preocupă : Sunt liderii de organizații dispuși, intr-adevăr, să facă tot ce trebuie pentru a-și proteja imaginea ?

Această întrebare îmi amintește de o poză celebră, ce circulă pe rețelele de socializare în care un grup mare este întrebat “Cine vrea schimbare ?” Și toată lumea ridică mâna… Următoarea întrebare este “Cine vrea să se schimbe?” Și toată lumea lasă mâna jos.

Cam așa este si cu imaginea si perceptia pozitivă. Toată lumea o dorește, prea putini imi par dispuși sa facă tot ce trebuie pentru a le obține sau proteja.

De ce spun asta ? Deoarece, deși orice poate fi interpretat ( și de obicei negativ ), oamenii par nu a analiza acțiunile din punct de vedere PR.

În urmă cu doar câteva zile, un mare lanț de magazine din domeniul modei s-a lovit de o criză de imagine în toată puterea cuvântului. Ce s-a întâmplat de fapt ? O acțiune de marketing a fost considerată rasistă. Totul a pornit pe internet, care a devenit cel mai mare dușman al

reputației, prin comentarii pe Facebook. Dar nu s-a terminat aici. Au urmat o serie de manifestări în fața magazinelor, evidențiate de mass media.

Dar totuși ce s-a întâmplat ? Păi nimic special. Un grup de oameni au interpretat ceva, prin filtrul lor de înțelegere. Acest aspect, combinat cu o serie de emoții au condus la o situație deloc favorabilă.

Nu trebuie să uităm că oamenii sunt guvernați de instincte și emoții. PR-ul, ca și știință socială, gestionează direct aceste instincte și emoții. Să nu uităm că omul este 90% ființă irațională. Și să nu uităm că suntem animale sociale. Mai mult decât atât, Edward Bernays ( cel care a creat meseria de consilier in relații publice ) spunea un lucru extrem de interesant : cu cât o persoană știe mai puține lucruri despre un domeniu, cu atât își va forma o opinie concretă pe care o va susține cu vehemență.

Asta înseamnă că analizăm, din punctul nostru de vedere. Concluzionăm, din punctul nostru de vedere. Și dacă acele concluzii se mai încadrează și într-un context sensibil sau dacă mai sunt susținute de oameni pe care îi apreciem sau dacă ating anumite emoții, ele pot deveni potențiale pericole pentru imaginea noastră.

Putem învăța ceva de aici ? Normal.. putem analiza cu atenție toate acțiunile noastre și ale companiei pe care o reprezentam din punct de vedere PR. Și aici mă refer la absolut tot : acțiuni, proceduri, elemente de marketing sau vânzări, vestimentatie, metode de comunicare sau relaționare. Și lista poate continua. Pentru ca orice poate fi interpretat și imaginea noastră este influențată, direct, de acțiunile și cuvintele noastre.

Mai mult decât atât, putem acorda o atenție sporită relației dintre noi și publicul nostru. Putem ieși în față și putem comunica autentic. Putem construi o relație bazată pe valori și principii comune, relație ce va cântări enorm in momentul în care lucrurile se vor îndrepta către o direcție negativă.

Lipsa acestei relații, lipsa acestei interacțiuni nu va face altceva decât să ridice semne de întrebare. Ar fi doar un alt lucru ce poate fi interpretat….

 

Radu Turcescu

Public Relations Advisor, Strategist & Trainer

 

Foto

No Comments

Post A Comment