Radu Turcescu | Internetul reprezinta cel mai mare dusman al reputatiei si imaginii
Internetul reprezinta cel mai mare dusman al reputatiei, orice gest interpretabil poate fi analizat, orice stire se poate distribui mai usor, oricine poate crea fake news, oricine poate comenta negativ.
internet, dusman, reputatie, imagine, pr, relatii publice, crize de pr, crize de imagine, PR Crisis
15767
post-template-default,single,single-post,postid-15767,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Internetul, cel mai mare dușman al reputației

Foarte multă lume privește internetul drept un mare plus pentru dezvoltarea organizațiilor și atingerea obiectivelor. Este și firesc… Internetul ne ajută să ajungem mai ușor la clienți, la parteneri, ne ajută să găsim informații valoroase sau să vindem mai ușor.

Aveți în buzunar o monedă de 50 de bani ? Poate fi și de 2 euro, dimensiunea fiind cam aceeasi.. Vă rog să o aruncați în sus și să o lăsați să cadă pe masă. Nu contează pe care parte cade. Acum vă rog să o priviți cu atenție. Ce vedeți ? Acum vă rog să o întoarceți. Ce vedeți ? Care este concluzia simplă ? Că o monedă are două părți. Cam așa este și cu internetul. Este ca o monedă. Partea pe care o vedem imediat după ce aceasta cade pe masă reprezintă partea pozitivă și beneficiile enumerate mai sus. Partea care nu se vede ( cealaltă față a monedei ) reprezintă partea negativă : ușurința cu care, prin intermediul internetului, oamenii pot împărăși opinii negative; ușurința cu care, prin intermediul internetului, pot fi create ”fake news”; ușurința cu care, prin intermediul internetului, orice greșeală poate deveni extrem de cunoscută; ușurința cu care, prin intermediul internetului, orice declarație poate deveni extrem de cunoscută.

Altfel spus, pe cât de util poate fi internetul pentru noi, pe atât dăunător poate deveni în anumite momente. Normal, putem spune ”Mie nu mi se poate întâmpla, eu voi avea grijă ca organizația pe care o conduc să nu facă erori..” Problema este că nimeni nu poate controla tot. Din această cauză, în lumea PR-ului există o vorbă :

”Există companii care au trecut printr-o criză de imagine și există companii care sunt doar prea tinere ca să fi trecut printr-o criză de imagine.”

Această vorbă nu este de ieri, de azi. Această vorbă a apărut când încă mass media reprezenta principalul și cam singurul canal de comunicare. Astăzi, datorită internetului, riscurile au crescut considerabil.

Vă amintiți povestea Kaufland ? În vara trecută un domn filmează cu telefonul o, mai mult sau mai puțin reală, discuție cu o vânzătoare de la Kaufland. Acesta reclama că nu fusese servit deoarece nu vorbea limba română. Care a fost primul lucru pe care l-a făcut vlogger-ul nostru ? Pur și simplu l-a postat pe YouTube. Ce a urmat știe toată lumea. O serie de opinii, reacții, nervi, emisiuni, dezbateri despre situația în cauză. Ce a fost în acest caz internetul ? Prieten sau dușman ? Pentru vlogger prieten, dar pentru Kaufland, cu siguranță, dușman.

Mai direct, suntem expuși. Astăzi orice persoană, iscusită, poate crea o astfel de situație și ne poate distruge imaginea. E nevoie doar de un telefon mobil, o idee ingenioasă și un cont ( gratuit ) de YouTube. Sau de un simplu testimonial negativ. Sau de o simplă eroare ce devine publică.

În acest context, a venit timpul ca liderii organizațiilor să iasă în față, să fie prezenți, să interacționeze cu publicul lor. Clienți, angajați, parteneri, familie, prieteni și lista poate continua. Să comunice autentic, să aducă valoare mai departe de aria comercială. A sosit timpul ca liderii organizațiilor să fie, cu adevărat, lideri.

De ce? Deoarece, într-o criză de imagine, emoția care se generează este furia. O emoție foarte puternică. În acel moment, toată lumea ( fără excepție ) va aștepta poziția liderului. Dar dacă liderul nu este foarte cunoscut ? Dacă liderul nu are o relație și o imagine favorabilă în rândul publicului-țintă ? Cât va valora declarația sa în acele momente ? Cine va câștiga ? Emoția negativă ( furia ) sau câteva cuvinte ( probabil tehnice, raționale și robotizate ) ale unui om pe care nu îl știe nimeni sau îl știu prea puțini ?

 

Foto

No Comments

Post A Comment