Radu Turcescu | Imagine, percepție și realitate
Consiliere, training și coaching în relatii publice, imagine, reputatie. Acompaniez antreprenori si executivi sa-si gestioneze imaginea si reputatia, prin sedinte de consiliere si training-uri provocatoare, exploratoare si personalizate.
consiliere relatii publice, comunicare, imagine, reputatie, comunicare de criza, criza de imagine, branding, personal branding, executive branding, media relations, relatia cu mass media, public speaking, storytelling, coaching
15733
post-template-default,single,single-post,postid-15733,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Imagine, percepție și realitate

”Radu, eu am o imagine bună… De ce aș mai lucra cu tine ?”

Este un lucru pe care îl aud prea des din punctul meu de vedere. Și asta deoarece, dacă discutăm despre imaginea de business ( a unei companii sau persoane ), nu discutăm doar despre bună sau rea. Discutăm despre modul în care ești văzut în piață, etichetele, recunoașterea, lucrurile pe care le transmiți, lucrurile pe care le faci foarte bine. În acest context, expresia ”imagine bună” nu prea înseamnă mare lucru. Ce înseamnă bună în domeniul tău ? De unde știi că e bună ? De unde știi ce înteleg clienții ( publicul ) prin bună ?

Mai ales că, atunci când vorbim de imagine, percepția este realitate.

În urmă cu vreo 40 de ani, o mămică a urcat în mașina ei din fața casei ( Audi ), a pornit-o și a pornit ușor de pe loc. Văzându-și băiețelul în fața mașinii, a apăsat frâna, dar mașina a accelerat. Din păcate, băiețelul a fost omorât. Firesc, povestea a stârnit o serie de reacții dure în spațiul public. Mai mult decât atât, a apărut sindromul ”accelerației subite”. Tot mai mulți posesori de Audi apăsau frâna și totuși mașina accelera brusc. În următoarele luni, spațiul public era dominat de reportaje cu accidente cauzate de această situație. Firesc, s-a ajuns în instanță unde, surpriză, Audi a câștigat. Nimeni nu a putut demonstra faptul că apăsarea frânei putea duce la accelerarea mașinii. Mai mult decât atât, mămica ( de la care a plecat totul ) a declarat sub jurământ că își amintește un lucru incredibil : în ziua accidentului, parcă totuși ar fi apăsat accelerația, și nu frâna. Vânzările AUDI nu și-au revenit timp de 10 ani.

Acum vreo 2 luni, am avut o întâlnire cu un om de afaceri din București. Nu contează cine, nu contează domeniul. Înainte de întâlnire, l-am căutat pe Google ( poate cea mai eficientă metodă de a ”măsura” imaginea unei companii sau persoane ). Și am văzut că era legat de tot felul de oameni politici și de tot felul de ”inginerii financiare”. În timpul întâlnirii, a încercat să îmi explice faptul că, ce scrie acolo, e parțial adevărat. Legături ar exista, dar nicidecum legături care să ducă la încălcarea legii. Țin minte că reacția mea a fost : ”Contează dacă e sau nu adevărat?”

Chiar nu conta… În publicații importante apăreau informații incriminatoare.. Dacă adăugăm și lipsa de reacție din partea ”acuzatului”, percepția era clară : vinovat.

Când e vorba de percepție, Gustave Flaubert spune un lucru foarte interesant.

Altfel spus, data viitoare când arunci o privire asupra imaginii tale sau a organizației pe care o reprezinți, nu te gândi doar din punct de vedere ”bună” sau ”rea”.. Analizează imaginea din toate punctele de vedere, pornind de la o întrebare simplă :

Ce spun oamenii despre noi când nu suntem de față ?

Opinia mea este destul de simplă : orice acțiune, gest sau cuvânt poate influența ( pozitiv sau negativ ) imaginea unei companii sau persoane. Pornind de aici, antrenez executivi și antreprenori și le ofer soluții simple prin care să comunice eficient, să construiască imaginea perfectă și să prevină sau gestioneze o criză de imagine.

Dacă dorești să dezvoltăm subiectul și să analizăm împreună cum putem integra aceste idei în strategia generală a companiei, te rog să mă contactezi printr-un email la radu@raduturcescu.ro.

Zi faină,

Radu

No Comments

Post A Comment