Radu Turcescu | Liderii organizațiilor, încrederea și crizele de imagine
Cum procedezi intr-o criza de imagine ? Cum o poti preveni ? De ce o criza de imagine iti poate afecta afacerea ? Ce inseamna o criza de imagine ?
Radu turcescu, consiliere, coaching, imagine, training, reputatie, crisis communication, comunicare de crizaRadu turcescu, consiliere, coaching, imagine, training, reputatie, crisis communication, comunicare de criza
15716
post-template-default,single,single-post,postid-15716,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Liderii organizațiilor, încrederea și crizele de imagine

Radu, nu am nevoie de imagine. 

Radu, avem un business specific. Nu am de ce să ies în față.

Radu, prefer să stau...deoparte. 

Sunt răspunsuri pe care le aud în fiecare zi. Dacă nu eu, prieteni sau cunoștințe care fac ceea ce fac și eu. În general am tratat acest subiect din punct de vedere al creșterii business-ului. În mintea mea ( și nu numai a mea ), dacă te cunosc, te plac și te consider expert voi lucra sau cumpăra de la tine… Altfel spus, oamenii vor să știe cine e în spatele companiei, ce fel de om este, cum gândește și cât de mult ține cont de opinia clienților săi.

Astăzi însă voi trata acest subiect din punct de vedere al salvării organizațiilor : crizele de imagine. Sau, mai bine spus, gestionarea lor.

Am avut o întâlnire acum vreo 3 zile cu un antreprenor din România, cunoscut prin compania pe care a fondat-o. În urmă cu 1 an compania a fost lovită de o criză de imagine severă datorită problemelor legale ale antreprenorului în sine. DNA, conturi blocate, acuze, jigniri etc etc etc. Ce mi se pare interesant este că jurnaliștii au legat situația antreprenorului de activitatea companiei, punând în poziția de victimă clienții.

Au pățit clienții ceva ? Firește că nu.. Omul nostru chiar și-a dat silința să nu își afecteze în vreun fel clienții. Dar percepția creată a fost total diferită.

Eu am fost contactat deoarece, la 1 an și ceva distanță, articole negative încă apar. Nu mai e nevoie să adaug faptul că organizația, după ce a suferit restructurări, încă este afectată.

Unde este problema în toată situația asta ? Cum s-a ajuns aici și de ce are atât de mult organizația de suferit ? De fapt, nu este nicio problemă. Sunt mai multe :

  1. Antreprenorul refuzase să iasă în față ( inițial ). Practic nu avea o imagine suficient de clară, nu era cunoscut, nu construise o relație cu potențialii potențialii sau actualii clienți. Firește, fără relație, nu există încredere. Fără relație și fără încredere, oamenii au ascultat ce spuneau jurnaliștii, chit că era adevărat sau fals. Întrebarea care se pune este : Care ar fi fost impactul acelor articole negative într-un context în care antreprenorul era vizibil, credibil..avea o imagine și o reputație excelentă ?
  2. Nu a reacționat. La apariția crizei, în loc să reacționeze, a ales să ”aștepte” să treacă. Ce s-a întâmplat de fapt ? În primul rând nu a trecut. În al doilea rând, nu a existat o echilibrare a balanței : vorbeau doar ei și vorbeau doar de rău
  3. Nu a avut pregătit un plan de gestionare a potențialelor crize. Mai ales în situația în care știi că lucrurile sunt ”putrede”, astfel de planuri nu trebuie să lipsească. Pentru că reacția va duce fie la salvarea companiei, fie la….

Dacă am învățat un lucru, am învățat că oamenii își doresc să lucreze și să cumpere de la oameni. Fie că discutăm de creșterea imaginii sau de salvarea ei. Ce înseamnă asta ? Păi :

  1. Liderul organizației ar trebui să fie cât mai cunoscut, iar imaginea sa să se plieze pe strategia organizației. Să aibe o imagine cât se poate de bună. Să fie vizibil. Să iasă în față. Pentru că există o regulă simplă : dacă te cunosc, te plac și te consider expert voi lucra sau cumpăra de la tine. Orice campanie, orice organizație are nevoie de o ”voce” credibilă. De departe, cea mai eficientă voce este cea a liderului.
  2. Așa cum există planuri de creștere a imaginii ( orice lider ar trebui să aibe un astfel de plan ), ar trebui să existe și planuri de gestionare a unei crize de imagine. Cum ar trebui să reacționeze ? Când ? Ce ar trebui să spună ? Unde ?

Întrebarea este…cum te pot ajuta ?

RT

 

(*) Poză luată de aici.

No Comments

Post A Comment