Radu Turcescu | Public Speaking..distracție sau instrument?
Despre public speaking, despre imagine si reputatie, despre afaceri
Radu turcescu, consiliere, coaching, imagine, training, reputatie, crisis communication, comunicare de crizaRadu turcescu, consiliere, coaching, imagine, training, reputatie, crisis communication, comunicare de criza
15714
post-template-default,single,single-post,postid-15714,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Public Speaking..distracție sau instrument ?

În ultima vreme sunt tot mai des invitat la evenimente în calitate de speaker. Ceea ce este super fain deoarece îmi place mult să vorbesc în public.

La marea majoritate a acestor evenimente sunt invitați și alți speakeri ( nu neaparat profesioniști ), oameni faini care pot împărtăși din experiența lor de viață. Și în general, cam aceasta este categoria de oameni care va susține sus și tare…”Nu am nevoie de consiliere sau coaching..mă descurc..” Și evident că se descurcă. Experiența de viață îi ajută să poată sta liniștiți în fața unui grup important de oameni și să vorbească.. Și dacă public speaking-ul ar fi doar o distracție, da.. discursurile lor ar fi geniale.

Doar că public speaking-ul este un instrument prin care :

  1. Poți construi și comunica o anumită imagine
  2. Poți transmite o idee clară
  3. Poți motiva publicul să acționeze

Firesc, apare întrebarea : Și unde este problema în discursurile respective ? La o scurtă și foarte rapidă analiză, am observat câteva aspecte care lipsesc :

  1. Construirea discursului în funcție de audiență. Și mai exact..a subiectului ales..
  2. Comunicarea unei idei clare. Celebrul speaker, Craig Valentine, spunea că orice discurs trebuie să aibe la bază o idee formată din maxim 10 cuvinte.
  3. Poziționarea în raport cu audiența. Să te lauzi cât de bun ești, câte lucruri incredibile ai făcut și cât de special ai ajuns, nu cred că este o idee bună, indiferent care este audiența ta. Sau cum spunea Tony Robbins, prima reacție a oamenilor în astfel de situații este ” Așa și..?”

Ce se poate face foarte simplu ? Păi…

  1. Construiește un discurs care se pliază pe audiență. Ce vor să audă ? Ce nevoi au ?
  2. Scrie pe o foaie de hârtie o idee formată din maxim 10 cuvinte care să stea la baza discursului. Cu această idee ar trebui oamenii să plece acasă.
  3. Ironizează-te.. Oamenii vor să știe că lucrează cu oameni la fel ca ei.. cu oameni care au luptat și au câștigat. Nimeni nu dorește să lucreze cu zei… 🙂

Și ca să răspund întrebării din titlu, clar instrument 🙂

Spune-mi, te rog, cum te pot ajuta ?

RT

No Comments

Post A Comment