Radu Turcescu | Unde eficienta comunicarii se intalneste cu arta ( 2 )
Cum procedam atunci cand ne dorim sa-i motivam pe cei din jur sa actioneze ? Ce spunem ? Cum actionam ?
Radu turcescu, consiliere, coaching, imagine, training, reputatie, crisis communication, comunicare de crizaRadu turcescu, consiliere, coaching, imagine, training, reputatie, crisis communication, comunicare de criza
15699
post-template-default,single,single-post,postid-15699,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Unde eficiența comunicării se întâlnește cu arta ( 2 )

In unele sfere ale vietii noastre zilnice, asupra carora credem ca detinem controlul deplin, suntem condusi de lideri care ne influenteaza intr-o mare masura deciziile. Un barbat care isi cumpara un costum crede ca alege, in functie de gusturile si personalitatea sa, tipul de imbracaminte pe care il prefera. In realitate, el se conformeaza unei directii promovate de catre un croitor anonim din Londra. Acest personaj este angajatul unei companii modeste de croitorie, care este patronata de catre initiatorii acelui stil de imbracaminte. El recomanda nobililor englezi un costum dintr-o stofa albastra in loc de una gri, care sa aiba doi nasturi in loc de trei si maneci mai stramte cu un sfert de tol decat in sezonul anterior. Distinsii clienti sunt de acord cu ceea ce li se recomanda.

Dar cum il afecteaza toate acestea pe un oarecare John Smith din Topeka, de exemplu ?

Croitorul este in contact cu o mare companie americana, care confectioneaza costume pentru barbati, careia ii trimite modele de costume concepute de catre liderii din domeniului modei din Londra. Dupa primirea modelelor si a specificatiilor referitoare la culoare, greutate si material, compania trimite imediat catre fabricantii de stofe o comanda in valoare de cateva sute de mii de dolari. Costumele facute conform specificatiilor sunt apoi promovate ca fiind de ultima moda. Barbatii la moda din New York, Chicago, Boston si Philadephia poarta costumele. Barbatul din Topeka, acceptand aceste tendinte, face acelasi lucru.

Edward Bernays – Propaganda ( 1928 )

Spune-mi, te rog, cum te pot ajuta ?

No Comments

Post A Comment